eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkinadplata i niedoplata w roznych deklaracjach - czy można uiścić jedynie różnicę? › Re: nadplata i niedoplata w roznych deklaracjach - czy można uiścić jedynie różnicę?
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Thu, 3 May 2012 12:46:36 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: nadplata i niedoplata w roznych deklaracjach - czy można uiścić
    jedynie różnicę?

    On Thu, 3 May 2012, spp wrote:

> [...]

    Co zrobiłes za pózno, wpłaciłes podatek?
    To nie ma sprawy - karalne jest jedynie nieuszczanie "uporczywe" badz
    po wezwaniu przez US.
    Zastrzegam ze mowa o *własnym* podatku (jak ktos nie wpłaci podatku
    pobranego w roli płatnika z *czyichs* pieniędzy, to oczywiscie jest
    to "kradzież skarbowa").

    > A wniosek złożyłeś? Jeżeli nie nie zadziała.

    Hm... nie wiem jaka jest praktyka, ale AFAIR Ordynacja pozwala
    zawłaszczyć USowi nadpłatę na pokrycie należnosci podatkowych.
    Może więc zadziałać (ale nie musi), a wniosek złożyć może
    jeszcze i dzis (no dobra, jutro), jak nie zwrócili to "zalicza",
    najwyżej od daty wymagalnosci do dnia wydania decyzji będzie
    trzeba odsetki policzyć.

    pzdr, Gotfryd