    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: największe netto - z jaką umową ?
    Date: Mon, 5 Sep 2011 09:45:09 +0000 (UTC)

    Dnia Mon, 05 Sep 2011 00:45:41 +0200, czarny napisał(a):

    > Jestem na etapie zmiany pracy i jest duża szansa że dostanę pewną
    > robotę. Na wstępie pracodawca stwierdził że jest elastyczny co do
    > ewentualnej formy zatrudnienia (umowa o pracę, zlecenie, kontrakt,..
    > itd)
    >
    > Ustaliliśmy że będę miesięcznie zarabiał brutto np 5000zł.
    >
    > Jaką wybrać formę prawną umowy z pracodawcą żeby zostało mi jak
    > najwięcej netto ?
    >
    > Warunki dodatkowe:
    > 1. Prowadzę działalność gospodarczą (pod. liniowy) i jestem VATowcem 2.
    > Jako prowadzący działalność gospodarczą opłacam już ZUS (stawki
> [...]

    Może zacznij od uzgodnienia (lub napisania) co rozumiesz przez brutto. Bo
    to mogą być różne rzeczy. Np dla etatu brutto to może być kwota w umowie
    lub całkowity koszt przedsiębiorcy. Dla DG może być to w tym wypadku
    kwota z VAT lub bez VAT (jeśli zatrudniający jest VAT-owcem i VAT sobie i
    tak odliczy). Dodatkowo dla DG i innych umów cywilnych musisz uzgodnić np
    sprawę rozliczania urlopu i zwolnień lekarskich.

    Dopiero mając te dane możesz porównywać .