  • 11. Data: 2005-02-15 19:27:22
    Temat: Re: niech szlag trafi PROCOM!!!
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 15 Feb 2005 10:53:00 +0100, Herbi <x...@a...pl> wrote:

    >No i w czym problem? Dopóki nie wyślesz zestawu - dokumenty możesz dodawać,
    >usuwać itd.

    >Wniesienie dokumentu do zestawu nie skutkuje oznaczeniem ich jako wysłanych
    >- możesz ja NADAL edytować, usuwać , dodawać!!
    Nie moze usunac dokumentu znajdujacego sie w zestawie.
    A zestawu nie widzi choc program twierdzi ze zestaw jest.
    Wiec dlaczego pytasz "w czym problem?" skoro problem zostal opisany :)

    >Chłopie, skoro masz te dokumenty do 'druku' to ku..a weż i je usuń z
    >zestawu najpierw!!!!
    w odpowiedzi wklejam tekst pierwotny:

    WAM
    --
    NadMorskie forum dla szczurów lądowych ;)
    www.NadMorze.pl -> Forum

  • 12. Data: 2005-02-15 20:15:41
    Od: "BAH" <b...@c...pl>

    Użytkownik "Herbi" <x...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 15 lut o godzinie 10:53, na pl.soc.prawo.podatki, bo napisał(a):
    >
    > IMHO - program od wersji v5 jest generalnie idioto-odporny - wcześniejsze
    > wersje, 'rozbite' na PPTT i PP wymagały trochę zachodu ale ... ;)

    Tak, tak,...

    Jeśli nie działa konwersja bazy w 6.03,
    to nawet idiota oczekuje,
    ze po odinstalowaniu i zainstalowaniu 6.03
    baza powinna zostać przekonwertowna.
    Ale Płacznik jest "Idioto-oporny"
    i instalację brakujących (źle zainstalowanych składników
    umieszcza jedynie w wersjach parzystych.

    Idiota oczekuje, że hasło ustala się tworząc bazę
    ale "Idioto-oporny" po modyfikacji (uwzględniającej rozporządzenia MSWiA)
    poucza naiwnych jakie winno być hasło i ani mysli zgodzić się na prawidłowe.

    BAH
    PS.
    "kto nie backupuje - ten żałuje"

  • 13. Data: 2005-02-15 21:45:01
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > PawełJ .... i nie pisz, ze wiedziales, że wpiszę się do książki życzeń
    > :))))))))))))))))))

    no to przecież była tylko kwestia czasu :)

    Do Fausta:
    Spróbuj takiego czegoś:
    ADMINISTRACJA/USTAWIENIA bazy danych później baza i optymalizuj
    Jeżeli by się nie dało to musisz w rejestrze (F8) założyć drugiego
    płatnika - może być jakikolwiek fikcyjny. podej wybierz jego jako aktywny i
    wtedy spróbuj optymalizację.

    Albo prześlij mi bazę to naprawimy jakoś.

    Powinno się wyprosotować.
    Albo wtedy pojawi ci się zestaw bez nazwy A może jest tylko nazwy nie ma?
    Jeżeli byłby zestaw to musisz go otworzyć i ODŁACZYĆ dokumenty.
    potem ich możesz usunąć

    ----
    PawełJ

  • 14. Data: 2005-02-15 22:15:42
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

    > Chodzi o intuicje..
    > czlowieku,, to jest naprawde chore..
    > np jesli chcesz wydrukowac dokument, musisz go najpierw
    > umiescic w zestawie i "wyslac"..
    > Trzeba byc debilem by tego nie wiedziec..
    > Tylko skad ma to wiedziec ktos, komu przez myslnieprzyszlo
    > wysylac do ZUS ?

    Płacznik, czyli w zasadzie system elektronicznych formularzy, został
    wymyślony po to, aby zrobić na nim (wyciągnąć) duuuużą kasę. Do tego -
    jeśliby został wykonany prawidłowo i intuicyjnie, byłyby nici z
    zarabiania na szkoleniach itd. Z tej pozycji - Płacznik jest mistrzem
    świata "made in Poland". SUKCESSSS!
    Z drugiej strony, zasada "Nieustannych Zmian Twórczych" w przepisach,
    na jakich bazuje taki Płacznik, nie zachęca do utworzenia na taką
    skalę programu, w jakim wszystko "się samo zrobi". Co oczywiście nie
    uzasadnia tworzenia paczek do wysyłki i wysyłania przed drukowaniem :)

  • 15. Data: 2005-02-16 09:05:45
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

    dzięki wszystkim za rady i słowa pocieszenia :)))

    niestety muszę się przyznać, że wczoraj jedyną metodą na zmuszenie płacznika
    do pracy było dobranie się do bazy sql od strony zadka
    w ten to właśnie sposób ja i mój kolega z pionierskich czasów komputeryzacji
    zostaliśmy zmuszeni przez zus i procom do popełnienia przestępstwa
    ciekawe, czy jak doniosę do prokuratury to będę sam mógł skorzystać z prawa
    do bezkarności w zamian za zeznania, a zus i procom odpowiedzą za
    nakłanianie i działalność w zorganizowanej grupie ????

  • 16. Data: 2005-02-16 09:35:39
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

    > No i w czym problem? Dopóki nie wyślesz zestawu - dokumenty możesz
    dodawać,
    > usuwać itd.

    nie można usunąć dokumentu, który został wniesiony do zestawu - należy
    najpierw usunąć zestaw jako taki - a jak to zrobić jak zestawu nie ma??

    > Wniesienie dokumentu do zestawu nie skutkuje oznaczeniem ich jako
    wysłanych
    > - możesz ja NADAL edytować, usuwać , dodawać!!

    ale nie stworzysz na ich podstawie nowego zestawu do wysłania, bo mają
    zaznaczone, że są już w zestawie i koniec

    > Chłopie, skoro masz te dokumenty do 'druku' to ku..a weż i je usuń z
    > zestawu najpierw!!!!

    z jakiego kurwa zestawu !!!!!!
    bredzisz facet jak pokręcony !!!

    > Nie ma to jak wszystko zwalać na prokom, a nie brać pod uwagę braku swojej
    > wyobraźni i perspektywicznego spojrzenia na problem - po prostu braki w
    > swojej wiedzy zwala się na prokom.... to tak jak ataki na windows....
    > "wszsytko dobrze robię tylko ten windows się wywala..."

    dochodzę właśnie do wniosku że jesteś zapewne pracownikiem procomu
    to właśnie od nich słychać najczęściej hasełka, że ich program to
    najcudowniejszy produkt wszechczasów, tylko ci użytkownicy to kretyni
    i oczywiście każdy bug na swoim sofcie tłumaczycie, że to my się nie znamy

    więc żeby nie było :
    1. pracuję na kompach od 1979 r.
    2. bazy danych to mój chleb powszedni
    2. w mojej firmie połowa softu jest mojego autorstwa i od 15 lat nikt na
    moje programy nie narzekał, włącznie z kontrolami UKS i biegłymi rewidentami

    i wytłumacz mi dlaczego w tym konkretnym przypadku, który opisuję wyżej
    rekordy nagłówków tych dokumentów są oflagowane na polu zestawu mimo że taki
    zestaw nie powstał ??!!!

    poprostu niedouczeni programiści procomu wstawili procedurę oflagowania
    rekordu przed procedurą zapisu - jest to elementarny błąd naruszający zasady
    bezpieczeństwa danych i integralności bazy. Za coś takiego moi uczniowie
    dostają po łapach i poprawiają , niestety programiści procomu zamiast wziąść
    się do roboty i przeprosić , wmawiają innym że się nie znają i udają że są
    guru

  • 17. Data: 2005-02-16 10:24:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Feb 2005, Faust wrote:

> [...]
    >+ zostaliśmy zmuszeni przez zus i procom do popełnienia przestępstwa

    A jakiego ??
    Bo jakoś nie kojarzę... :[
    Podaj przepis, będziemy wyciągać przepisy przeciwne ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 18. Data: 2005-02-16 21:40:27
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

    > A jakiego ??
    > Bo jakoś nie kojarzę... :[
    > Podaj przepis, będziemy wyciągać przepisy przeciwne ;)

    wybacz, że nie podam szczegółów :))
    niemniej można to uznać za kwalifikowaną postać art.267 lub 268 KK w
    nawiązaniu do ??? prawa autorskiego - tu akurat jestem cieniutki i muszę się
    doszkolić

  • 19. Data: 2005-02-16 22:22:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+
    >+ wybacz, że nie podam szczegółów :))
    >+ niemniej można to uznać za kwalifikowaną postać art.267 lub 268 KK

    ...właśnie tu widzę hak: przecież każdy z nas jest LEGALNYM użytkownikiem
    Płacznika. Tak czy nie ? :)
    Owszem, nie wolno "włamywać się". Ale trzeba ustalić do
    czego i kiedy nie wolno się włamywać :)

    Baza danych jest jego - tak czy nie ? Czyli *jego danych*
    chronić przed nim nie trzeba. Pozostają "idee" (o ile wiem
    da się pod to wetknąć struktury danych) oraz kod
    programu. "Idee" chronione nie są (o to jest ostatnia "wojna
    Polski w obronie wolnego oprogramowania w UE" :)) jako że
    nie stanowią "utrwalenia" (a w myśl art. 1.1. tylko
    "utrwalenie" jest podstawą uznania za "utwór").

    No to jedziemy (w środku są wskazania stanowiące mój
    komentarz nie stanowiące prawa w pl, coby jasność była :) !):

    +++ PA +++
    Art. 74. 1. Programy komputerowe podlegają ochronie jak utwory
    literackie, o ile przepisy niniejszego rozdziału nie stanowią inaczej.
    [...]
    4. Autorskie prawa majątkowe do programu komputerowego,
    z zastrzeżeniem przepisów art. 75 ust. 2 i 3, obejmują prawo do:
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    2) tłumaczenia, przystosowywania, zmiany układu lub jakichkolwiek
    innych zmian w programie komputerowym, z zachowaniem praw osoby,
    która tych zmian dokonała,
    Art. 75.
    1. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej [...]
    2. Nie wymaga zezwolenia uprawnionego:
    1) sporządzenie kopii zapasowej

    [...i teraz hity numeru - podstawowa rzecz która NA SZCZĘSCIE
    została przepchnięta przez polski Sejm...]

    2) obserwowanie, badanie i testowanie funkcjonowania programu
    komputerowego w celu poznania jego idei i zasad

    [...hit numer jeden:...]

    przez osobę posiadającą prawo korzystania z egzemplarza
    programu komputerowego, jeżeli, będąc do tych czynności
    upoważniona, dokonuje ona tego w trakcie wprowadzania,
    wyświetlania, stosowania, przekazywania lub przechowywania
    programu komputerowego,

    [...i hit numer 2:...]

    3) zwielokrotnianie kodu lub tłumaczenie jego formy w rozumieniu
    art. 74 ust. 4 pkt 1 i 2, jeżeli jest to niezbędne do uzyskania
    informacji koniecznych do osiągnięcia współdziałania niezależnie
    stworzonego programu komputerowego z innymi programami
    komputerowymi,
    [...podpowiedź: "nie chce mi wysłać tych danych omawianych
    w wątku na drukarkę :>...]

    o ile zostaną spełnione następujące warunki:
    a) czynności te dokonywane są przez licencjobiorcę lub inną
    osobę uprawnioną do korzystania z egzemplarza programu
    komputerowego bądź przez inną osobę działającą na ich rzecz,

    ....... a teraz

    .

    .

    .

    BAAAAAACZNOŚĆ !!!

    .

    b) informacje niezbędne do osiągnięcia współdziałania nie były
    uprzednio łatwo dostępne dla osób, o których mowa pod lit. a),

    [...tadam !... dajcie spocznij !...]
    -----

    Poproszę o wskazanie publicznie dostępnego miejsca w którym
    jasno i wyraźnie opisane są:
    - struktury danych uzywane przez Płacznika
    - algorytm jego działania

    ...abyśmy mogli zacząć się spierać czy one są "łatwo dostępne"
    i wyczerpują potrzeby pytającego !

    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd