  • 11. Data: 2004-01-31 11:49:41
    Temat: Re: niekompletny komputer a odliczanie kosztów
    Od: "masuro" <m...@t...pl>

    [...]
    > "ST w budowie" nie podlega pod KUP.
    > Chyba że "miałaś zamiar sprzedać", wtedy można popatrzeć
    > na to jako na "produkcję w toku" ('plan sprzedaży
    komputera')
    > bądź towary handlowe ('plan sprzedaży częsci'). Sądząc
    > z opisu to w to drugie nie wierzę :) - czy to były JEDYNE
    > kupione częsci ? W to pierwsze też nie bardzo, bo tylko
    > desperat składa PCta "do sprzedaży" cały rok :]

    eh, no cóż ...
    wniosłam do firmy "fragmenty" komputera swojego prywatnego -
    był nie kompletny. W czasie od marca do października
    (faktycznie desperacja - tak wyszło z pewnych względów)
    zakupiłam do niego twardy dysk, karte graficzną i system
    operac.
    a można tak zrobić: ( ? )
    Prywatne części wniesione wpisać w remanent początkowy, niby
    jako towar handlowy, części dokupione później wpisać również
    jako towar handlowy,
    a w październiku, czy listopadzie kompletny już komputer
    zdjąć ze stanu magazynowego i zaliczyć jako ŚT w firmie.
    i tu mam pytanie:

    Jak towar wpisany wcześniej w KPiR jako handlowy (czyli do
    odsprzedaży), przerzucić w koszta poniesione na zakup środka
    trwałego

    [...]
    > Mi się wydaje że 'normalnie': korekta wszystkich
    deklaracji,
    > dopłata zaliczki z odsetkami, wyjaśnienie że nie
    wiedziałaś
    > ale już wiesz :] więc korygujesz - i czynny żal z
    podkreśleniem
    > że zaległości już są zapłacone !

    Deklaracji na szczęście nie muszę korygować, bo jeszcze
    żadnej nie musiałam składać, od początku "jadę" na stratach,
    a pierwszą deklaracje składa się jak ma się pierwszy raz
    dochód i potem już regularnie co miesiąc się składa,
    niezależnie od tego czy był dochód czy też strata.
    Dlatego mogę sobie w książce popoprawiać wszystko, tylko
    chcę się upewnić jak.

  • 12. Data: 2004-01-31 11:51:16
    Od: "masuro" <m...@t...pl>

    [...]

  • 13. Data: 2004-01-31 12:03:08
    Od: "masuro" <m...@t...pl>

    Dopiero
    > gdy już komp będzie cały i zdatny do używania podejmiesz
    decyzje czy
    > wprowadzisz go do ewidencji środków trwałych i będziesz go
    > amortyzawała, czy wrzucisz go całego bezpośrednio w
    koszty.

    ale decyzję na ten temat podejmę dopiero jak już komp będzie
    złożony, tak?, czyli np. w październiku, a faktury zakupu
    mam z kwietnia...
    To znaczy: miałam fakture kwietniową, majową itd. nie
    wpisywać do PKPiR w miesiącu poniesienia wydatku tylko
    dopiero jak złoże komputer w październiku?. To mi się wydaje
    dziwne.

    W koszty
    > możesz go wrzucić tylko wtedy, gdy jego wartość nie
    przekroczy kwoty
    > 3500 zł. W koszty możesz go wrzucić również wtedy (
    ziezaleznie od
    > wartości ) gdy wykażesz, że bedziesz go używała przez
    okres krótszy

  • 14. Data: 2004-01-31 12:03:20
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    masuro wrote:

    > komputera ?
    >
    > odp.1 A w czym mi to ułatwi sprawę?

    w tym, ze kupilpan czesci, zlozyl komputer i teraz chce go sprzedac...
    w ksiazkach jest OK..

    > odp.2 Bo potrzebuję ten komputer, usługi które wykonuję to
    > praca na komputerze.

    A skad pan wie, ze potrzebuje pan TEN ?

    Boguslaw

  • 15. Data: 2004-01-31 12:12:30
    Od: "masuro" <m...@t...pl>

    > w tym, ze kupilpan czesci, zlozyl komputer i teraz chce go
    sprzedac...
    > w ksiazkach jest OK..

    > A skad pan wie, ze potrzebuje pan TEN ?

    ale jakiś potrzebuję, a nie chcę kupować nowego i wydawać
    kasę teraz na nowy komp.
    więc klecę z tego co już mam, a jak sprzedam go to jeszcze
    podatki zapłace, a komputera nadal nie mam.

    A może nie rozumiem co pan napisał? tzn. toku rozumowania
    Pana.

  • 16. Data: 2004-01-31 12:29:10
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    masuro wrote:
    [...]

    > ale jakiś potrzebuję, a nie chcę kupować nowego i wydawać
    > kasę teraz na nowy komp.
    > więc klecę z tego co już mam, a jak sprzedam go

    No wlasnie - jak go pan sprzeda...

    > to jeszcze
    > podatki zapłace, a komputera nadal nie mam.

    Na razie Pan ma..

    > A może nie rozumiem co pan napisał? tzn. toku rozumowania
    > Pana.

    No bo ja naprawdenie rozumie po co panu TEN komputer...

    JAK go pan sprzeda, to zaplaci Pan podatek..
    Na razie komputer stoi zmontowany.. gdzie jest problem ?

    Boguslaw

  • 17. Data: 2004-01-31 12:31:32
    Od: "masuro" <m...@t...pl>

    > JAK go pan sprzeda, to zaplaci Pan podatek..
    > Na razie komputer stoi zmontowany.. gdzie jest problem ?

    po pierwsze - jeśli mam go traktować jak towar handlowy, to
    nie mogę go używać (chyba)
    po drugie - jeśli teraz zachce mi sie go modernizować, albo
    dokupić program, to chyba muszę ja jako firma posiadać
    komputer który modernizuję.
    nie mogę używać mojego towaru z półki w sklepie i w dodatku
    go modernizować i mieć z tego tytułu koszta

    :-)

  • 18. Data: 2004-01-31 16:50:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 Jan 2004, bosz wrote:

> [...]
    >+ > kasę teraz na nowy komp.
    >+ > więc klecę z tego co już mam, a jak sprzedam go

    Mogłaby Małgorzata częściej się podpisywać, nie powiem ;)
    [...]
    >+ JAK go pan sprzeda, to zaplaci Pan podatek..
    >+ Na razie komputer stoi zmontowany.. gdzie jest problem ?

    W remanencie. Jeśli to towar handlowy to tak ze trzydzieści
    dni temu przełom roku mieliśmy ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 19. Data: 2004-01-31 16:59:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 Jan 2004, masuro wrote:
    [..."kupowanie ST z częsci...]
    >+ To znaczy: miałam fakture kwietniową, majową itd. nie
    >+ wpisywać do PKPiR w miesiącu poniesienia wydatku tylko
    >+ dopiero jak złoże komputer w październiku?. To mi się wydaje
    >+ dziwne.

    Może się wydaje :)
    W każdym razie: nie miałaś ich ująć. *Jakbyś* już wpisała
    - to IMHO wartość zakupu do kol. 16 i opisać że to "na ST".
    Ale IMO nie ma powodu żeby wpisywać do KPiR: wystarczy
    na f-rze opisać "przeznaczenie" i do teczki... (a później
    sporządzi się protokół :))
    O tym że się nie ujmuje przesądza zapis w ustawie - poczytaj
    art. 23, co nie może być kosztem :)
    [...]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 20. Data: 2004-02-01 04:00:54
    Od: "masuro" <m...@t...pl>

    > Mogłaby Małgorzata częściej się podpisywać, nie powiem ;)

    o pardon :-), rzeczywiście, masz rację
    No a poza tym dzięki za rady!

    Małgorzata