    From: Samotnik <s...@s...eu.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: nieprzyjemne polecenie z US
    Date: Mon, 16 Aug 2004 10:00:56 +0000 (UTC)

    <t...@p...onet.pl> napisal(a):
    > Znajoma kupiła sobie 4 lata temu działkę. Kilka dni temu z urzędu skarbowego
    > nakaz przedstawienia źródeł sfinanansowania zakupu. Żeby było trudniej nakaz
    > obejmuje wypełnienie tabel: szczegółowych kosztów życia (!) z 10 lat.

    To już któryś raz spotykam się z takim żądaniem USów i nigdy nie udało
    mi się od nikogo wydusić podstawy prawnej do spowiadania się z WYDATKÓW.
    Mają prawo chcieć wyjaśnień co do przychodów, ale nie wydatków.

    Ja bym ich poprosił o podanie podstawy prawnej, a potem dopiero
    kombinował dalej, kiedy już odpowiedzą.

    > Działka o wartości ok 120 tys została kupiona w sporej części z wieloletnich
    > oszczędności swoich, rodziców oraz dziadka (bez żadnych umów) i
    > niewielkiego kredytu.

    OK

    > Pytanie brzmi jak to udokumentować. Jak udokumentować "datek" od dziadka,
    > który od 3 lat już nie żyje.

    Trochę kicha, udokumentować się nie da.

    > Czy w ogóle US ma prawo badać systuację
    > majątkową, a w zasadzie historię 10- letnią. Czy to jest standardowa
    > procedura?

    Jeśli chodzi o przychody - tak.

    > No i, co najważniejsze, co grozi w razie nieprzyjęcia przez US
    > takiego sprawozdania.

    Oni muszą przyjąć, mogą jedynie nie być usatysfakcjonowani
    wyjaśnieniami. ;-)

    W razie czego napisz, że były dochody z prostytucji własnej.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie