  • 1. Data: 2005-02-18 11:58:57
    Temat: nietypowy problem - wydawanie gazety
    Od: Joanna <m...@w...pl>

    Witam wszystkich i zapytowywuję o następującą kwestię - nie wiem czy
    dobrze myślę.

    Zakon wydaje gazetkę, którą rozprowadza m.in. po mszach za tzw. dowolną
    opłatę. Nie prowadzą ksiegowości (tylko ewidencja dla potrzeb VAT +
    magazyn). Aby mieć porządek prowadzą raport kasowy dotyczący wyłącznie
    wpłat na prenumeratę - do każdej wpłaty wypisują KP. Czy skarbówka
    zaakceptuje jeżeli będą po podliczeniu tych wpłat będą wystawiać KP i
    traktować jako sprzedaż? Czy może jeśli 1 egzemplarz kosztuje 5 zł a
    ktoś wpłaci 6, to na sprzedaż idzie 5zł a 1zł ma być potraktowana jako
    darowizna? A jeśli ktoś nie da ani złotówki to czy traktować to jako
    wydanie na reprezentację i reklamę (tzw. egzemplarz okazowy)?

    Znajomi zakonnicy zbombardowali mnie tysiącem tego typu pytań związanych
    z tą ich gazetką i przy niktórych wymiękłam, zwłaszcza że do tej pory
    miałam do czynienia tylko z usługami, a nie ze sprzedażą i magazynem.

    Kolejna niepewność...
    Jeżeli wydają np. 100 egzemplarzy do jakiejś księgarni, która płaci im
    dopiero jak sprzeda i to za ilość którą sprzedała a resztę zwraca, to
    czy powinni wystawiać od razu FV a potem je korygować, czy może
    traktować te księgarnie jako swoje magazyny na obcym terenie i robić
    przesunięcia międzymagazynowe (wtedy uniknęliby odprowadzania VATu od
    razu przy wydaniu towaru), a FV wystawiać dopiero po całkowitym
    rozliczeniu (zwrot z tamtego "magazynu" do głównego, czyli redakcji)?

    Wiem, ze to trochę nietypowa i zakręcona sytuacja, ale chciałabym im
    pomóc jakoś a nie stać mnie na wizytę u doradcy podatkowego.

    Z góry dziękuję za rozjaśnienie w łepetynie i życzę wszystkim udanego
    weekendu.

    Asiek

    P.S. Czy wiecie jak można dojść do tego kto wpłacił w urzędzie pocztowym
    na drugim krańcu polski jeżeli na rachunek bankowy redakcji wpłynęły
    pieniądze z nazwiskiem i miastem, bez ulicy (system nie sczytał
    poprawnie i nie wiedzą komu wysłać gazetę). Dzięki

  • 2. Data: 2005-02-18 12:14:54
    Temat: Re: nietypowy problem - wydawanie gazety
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <cv4li5$18q$1@nemesis.news.tpi.pl>, Joanna <m...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    > razu przy wydaniu towaru), a FV wystawiać dopiero po całkowitym
    > rozliczeniu (zwrot z tamtego "magazynu" do głównego, czyli redakcji)?

    A tu nie znajdzie zastosowania art. 19.13.3 ustawy o podatku od towarów
    i usług?

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 3. Data: 2005-02-18 12:58:18
    Od: Joanna <m...@w...pl>

    Jarek Spirydowicz wrote:

    > A tu nie znajdzie zastosowania art. 19.13.3 ustawy o podatku od towarów
    > i usług?

    Dzięki, masz rację - nie zauważyłam tego zapisu w ustawie. Ale na jakiej
    podstawie mam wydać im towar - WZ czy MM?

    Czy znasz może odpowiedzi na pozostałe z moich pytań :)?
    Dzięki. Asiek

  • 4. Data: 2005-02-18 13:21:09
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <cv4oqe$bhl$1@atlantis.news.tpi.pl>, Joanna <m...@w...pl>
    wrote:

    > Dzięki, masz rację - nie zauważyłam tego zapisu w ustawie. Ale na jakiej
    > podstawie mam wydać im towar - WZ czy MM?

    Hm. To co Ruch mi daje to chyba nie jest ani jedno, ani drugie.

    > Czy znasz może odpowiedzi na pozostałe z moich pytań :)?

    Chyba nie. I od innych też ich nie dostaniesz, jeśli nie podasz
    potrzebnych informacji - choćby tej, jak się ci zakonnicy rozliczają z
    podatków.

  • 5. Data: 2005-02-18 13:33:13
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Jarek Spirydowicz wrote:

> [...]

    Normalnie z prasa z RUCH sprzedawcy dostaja "specyfikacje dostawy" i
    "potwierdzenei specyfikacji zwrotow...

    KOLPORTER zamiast potwierdzenia przysyla "protokol roznic zwrotow" ?

    Po zwrocie do 7 dni jest FV..

    A co robia wydawcy - nie wiem, ale podejrzewam ze podobnie..

    Boguslaw

  • 6. Data: 2005-02-18 13:59:05
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 2/18/2005 2:21 PM, Użytkownik Jarek Spirydowicz napisał:

    > Chyba nie. I od innych też ich nie dostaniesz, jeśli nie podasz
    > potrzebnych informacji - choćby tej, jak się ci zakonnicy rozliczają z
    > podatków.

    Ta. Jeżeli ta gazetka jest "niegospodarczą działalności statutową" to
    mogą sobie mieć dowolną ewidencję a skarbówce nic do tego. Jeżeli nie to
    należy zaprowadzić księgi rachunkowe i składać CITy (chociaż tu
    istnieje możliwość zwolnienia z obowiązku comiesięcznego składania).

    --
    gefragt

  • 7. Data: 2005-02-18 14:24:19
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <cv4qq5$ps1$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>,
    bo <a...@a...edu.pl> wrote:

    > Normalnie z prasa z RUCH sprzedawcy dostaja "specyfikacje dostawy" i
    > "potwierdzenei specyfikacji zwrotow...

    Dokładniej to są trzy części: to, co przyszło, to, co oddałem poprzednio
    i to, co mam oddać teraz (do wypełnienia). Na jednym długim papierze.