  • 1. Data: 2005-02-18 10:27:20
    Temat: Jaki adres US ?
    Od: "Mariusz" <M...@p...ift.uni.wroc.pl>

    Rozliczamy się wspólnie z żoną, ona jest zameldowana w innej części
    kraju i podlega pod inny US niż ja, rozliczać zamierzamy się w moim US.
    Ostatnio pracodawca mojej żony zapytał się jaki adres urzędu skarbowego ma
    wpisać w PIT 11, no i zgłupiałem, jestem prawie pewien że ten US pod który
    podlega moja żona, ale qrcze mam wątpliwości więc pytam.

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2005-02-18 11:53:30
    Temat: Re: Jaki adres US ?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mariusz M...@p...ift.uni.wroc.pl ...

> [...]
    > skarbowego ma wpisać w PIT 11, no i zgłupiałem, jestem prawie pewien
    > że ten US pod który podlega moja żona, ale qrcze mam wątpliwości więc

    jezeli to jest PIT-11 zony to oczywsice dane i Us zony. Pamietaj tylko, ze
    tak na prawde podlegamy pod US według miejsca zamienszkania a nie
    zameldowania! Rozumiem ze mieszkasz razem z zona? :)

    "_")
    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."
    Paulo Coelho

  • 3. Data: 2005-02-18 14:40:59
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Mariusz wrote:
> [...]
    > wpisać w PIT 11, no i zgłupiałem, jestem prawie pewien że ten US pod który
    > podlega moja żona, ale qrcze mam wątpliwości więc pytam.

    wg teorii to powinno być tak.
    1. Zona powinna wysłać NIP-3 do urzędu wg miejsca faktycznego
    zamieszkania czyli tam gdzie ty, zakładając, że mieszka z tobą.
    2. Od tego czasu na jej pit może być adresu tego właśnie urzędu

    wg praktyki

    1. wpisać adres urzędu wg miejsca zemaldowania
    2. roliczacie się razem i wysyłacie jedno rozliczenie do twojego urzędu,
    bo pewnie tak chcecie.
    3. Z US żony można nie robić nic, ale urząd bardzo się cieszy jak
    dostanie nawet listem zwykłym informację, że pit żony z racji wspólnego
    rozliczenia został wysłanu do US męża.