  • 1. Data: 2005-02-18 12:00:53
    Temat: Czy korzystając z użyczonego lokalu mogę...
    Od: "Tomek \(NewComer\)" <f...@a...pl>

    Witam

    Mam takie pytanie

    Korzystam z użyczonego lokalu mieszkalnego.
    Cz w związku z tym mogę sobie wpisać w KPIR koszty związane z czynszem i
    telefonem?

    PS - Googlalem ale nic nie znalazlem :( dlatego pytam

    Tomek

  • 2. Data: 2005-02-18 13:07:35
    Temat: Re: Czy korzystając z użyczonego lokalu mogę...
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > Korzystam z użyczonego lokalu mieszkalnego.
    > Cz w związku z tym mogę sobie wpisać w KPIR koszty związane z czynszem i
    > telefonem?

    Jakie koszty? Przecież ich nie masz. Jak uzyczasz, to nie płacisz.
    A chyba, że wynajmujesz....

  • 3. Data: 2005-02-18 13:30:05
    Od: "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@w...info.pl>

    Bozoo napisał(a):

    > Jakie koszty? Przecież ich nie masz. Jak uzyczasz, to nie płacisz.
    > A chyba, że wynajmujesz....

    Ech, można np. uzyczyć łącze 2 osobie, a ta osoba ma obowiazek ponosić
    tzw. zwykłe koszty użytkowania. Użyczenie oznacza ze nie płaci nic
    UŻYCZAJĄCEMU. Proste?!

    TLZ

  • 4. Data: 2005-02-18 16:15:57
    Od: "Tomek \(NewComer\)" <f...@a...pl>

    Użytkownik "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@w...info.pl> napisał w wiadomości
    Bozoo napisał(a):

    > Jakie koszty? Przecież ich nie masz. Jak uzyczasz, to nie płacisz.
    > A chyba, że wynajmujesz....

    No tak ale ja place czynsz i telefon to jest 300 PLN miesiecznie
    I nic nie moge z tym zrobić?

    Tom

  • 5. Data: 2005-02-19 21:40:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Feb 2005, Tomek (NewComer) wrote:

> [...]
    >+ > A chyba, że wynajmujesz....
    >+
    >+ No tak ale ja place czynsz i telefon to jest 300 PLN miesiecznie

    IMHO - coś źle ujmujesz.
    ALBO płacisz *czynsz* albo go nie płacisz.
    Jeśli płacisz - to nie mamy do czynienia z "użyczeniem" a podnajmem !
    Ten kto ci go jakoby "użyczył" sam prowadzi najem na twoją rzecz...
    Inna sprawa że ja nie mam pojęcia czy ty masz na myśli CZYNSZ...
    (czy np. opłaty eksploatacyjne - to NIE JEST czynsz...).
    IMHO - "zwykłe koszty" to są koszty w rodzaju zapłacenia sprzątaczce...
    ale przez korzystającego...
    I tu jest ból: "na kogo są kwitki"...
    Zeznaję iż IMO *literalnie* z przepisów wynika że kwitki powinny
    być na tego co płaci - albo ten co "ma kwitki" a nie płaci ma
    dochód (z tego iż ktoś płaci za niego).
    Zeznaję również iz w zeszłym roku MF raczyło wydać opinię IMO
    sprzeczną z literalnym brzemieniem przepisów - "idąc na rękę"
    podatnikom ryczałtowcom.

    Krótko mówiąc: nie wszystko jest jasne. Urzędnicy sami
    plączą się w tej kwestii w zeznaniach :(
    Ale na deser pozostaje sprawa UDOKUMENTOWANYCH kosztów.
    Masz wydatek, ale na kwicie wyraźnie namalowano że płacisz
    NIE SWOJE wydatki... a darowizny (czyli "zapłacenie komuś
    czegoś") nie są kosztem podatkowym.

    >+ I nic nie moge z tym zrobić?

    ...jak na mój gust - sporządzić umowę na piśmie (BTW: użycza ci
    "bliska rodzina" że nie macie po obu stronach podatku ??)
    na jak największą ilość umów. Na przykład "telefon przepisać
    na swoją firmę" itepe.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)