eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkinieuchronne zblizanie się do granicy 45700zł - vat ale co dalej pomozcie jak mozecie › Re: nieuchronne zblizanie się do granicy 45700zł - vat ale co dalej pomozcie jak mozecie
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: nieuchronne zblizanie się do granicy 45700zł - vat ale co dalej
    pomozcie jak mozecie
    Date: Tue, 20 Jul 2004 23:59:45 +0200

    On Tue, 20 Jul 2004, wojtek wrote:
    [...]
    >+ co z podatkami które do tej pory odprowadzałem czy wszystko liczę tak samo jak
    >+ do tej pory tzn comiesięczne deklaracje pit 5 i zaliczki z tego tytułu + te
    >+ nowe deklaracje vat 7 lub vat7K.

    ...tyle że dla PIT liczysz tylko kwoty NETTO (wyjątków nie licząc :]).

    >+ Jaki bedzie dla mnie dodatkowy koszt i czy mam wystawiać faktury vat zamiast
    >+ rachunków np do teju pory było to około 6tys miesięcznie czyli u mnie
    >+ wyglądfało to tak
    >+ usługa x - 2000
    >+ usługa y - 3000
    >+ usługa z - 1000
    >+ razem 6000
    >+ nie brałem tu pod uwagę żadnej stawki vat-u

    Nie uwzględniłeś jeszcze zakupów. Rzuć kwotą zakupu (brutto) to
    ci ułamki wyjdą :)
    Teraz wystawisz:
    - albo "w tej samej starej cenie":
    usługa x: 1639,34 + 22% VAT: 2000 zł
    usługa y: 2459,02 + 22% VAT: 3000 zł
    usługa z: 819,67 + 22% VAT: 1000 zł

    ALBO (jak klient VATman to łyknie):
    usługa x: 2000 zł + VAT: 2440 zł
    ...itd.

    Całość VAT (w 1. przykładzie: 1320 zł) odprowadzasz do US.
    Jeśli miałeś wydatki i *w nich był VAT* - to najczęściej możesz
    TEN (zapłacony w kosztach) VAT w całości odliczyć.
    Tyle...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)