eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkinieuchronne zblizanie się do granicy 45700zł - vat ale co dalej pomozcie jak mozecie › Re: nieuchronne zblizanie się do granicy 45700zł - vat ale co dalej pomozcie jak mozecie
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: nieuchronne zblizanie się do granicy 45700zł - vat ale co dalej
    pomozcie jak mozecie
    Date: Wed, 21 Jul 2004 09:37:48 +0200

    On Wed, 21 Jul 2004, wojtek wrote:
    [...]
    >+ Rozumiem że wszystkie ubezpieczenia (emeryt. rentowe chorobowe) oraz za
    >+ pracownika w cześci zapłaconej przeze mnie tak jak do tej pory wliczam w koszty
    >+ i wszystko wrzucam w pit 5 oraz to samo ze zdrowotnym - odliczam od podatku

    Oczywiście.

    >+ A co się dzieje z podatkiem czy płacę na podstawie tego co wyjdzie w PIT5 czy z
    >+ VAT7 czy jest jeszcze inaczej? Jak pogodzić ze sobą te dwie deklaracje?:)

    Nijak. Ewidencje VAT prowadzi się osobno :)
    Można używać ewidencji VAT dla celów PIT (np. ewidencja sprzedaży
    VAT może pełnić rolę ewidencji sprzedaży dla KPiR - oczywiście
    uzupełnianej w zakresie przychodów nie podlegających VAT, ale
    samą sprzedaż VAT można - *można* - wpisywać do KPiR na podstawie
    ewidencji) jednak nie na odwrót.
    Jest sporo przypadków kiedy wpisy do ewidencji VAT mają się nijak
    do wpisów w KPiR (np. nabycie części do produkcji środka trwałego:
    do VAT wpisuje się "zaraz" - zresztą inaczej niż "normalnie" :] - zaś
    do KPiR dopiero wg wpisu z EST po skończeniu "produkcji").
    Krótko mówiąc zamiast 3 obowiązkowych książeczek (KPiR, EST
    oraz ewidencja wyposażenia) masz ich 5 :) (dochodzi ewidencja
    sprzedaży VAT oraz ew. zakupów VAT).
    No i VAT-7 rozlicza się TYLKO na podstawie EST/EZ VAT, KPiR
    do tego nic nie ma :]

    >+ w moim przypadku jedynym zakupem jest beznzyna i gaz. czy mogę odliczać vat od
    >+ tych zakupów?

    Zależy co z tym robisz. Jak tankujesz do pojazdu ciężarowego
    spełniającego sławetny wzór Lisaka...
    Dla odmiany jak tankujesz w osobowy lub "za lekki ciężarowy" to
    VATu odliczać NIE MOŻESZ ale za to spisywać do i wykazywać na
    VAT-7 MUSISZ. AFAIK oczywiście :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)