    From: "Magdalena B" <mdrudausuńto@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: nowa Sp. z o.o. i wystawianie faktur
    Date: Tue, 14 Nov 2006 10:39:28 +0100

    Użytkownik "Mikolaj Adamski" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:ej9t6c$fdu$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    >
    > Zwracam się tutaj o pomoc bo będąc w moim US uzyskałem 2 różne odpowiedzi
    > od
    > 2 Pań siedziących w tym samym pokoju.
    >
    > Od kiedy może Sp. z o.o. w organizacji wystawiać faktury? (jest tylko
    > Regon,
    > czekamy na NIP) Czy można wystawiać tylko z regonem?

    TAK można (przejrzyj art 11-13 Kodeksu Spółek Handlowych, art 1 ustawy o
    podatku dochodowym od osób prawnych, ART 15 ustawy o VAT)

    > Czy można przyjmować faktury jeżeli data rozpoczęcia działalności jest np.
    > 3.11 a papiery złożone do US dnia 13.11 (data rozpoczęcia wpisana we
    > wniosku
    > do US jako 3.11)?

    TAK, ale odliczać mozna VAT dopiero od 13.11.2006 (chociaż ostatnio pojawiła
    się interpretacja unijna zresztą, że można od początku działalności, ale nie
    wiem czy wszystkei USy to uznają)
    MB