  • 1. Data: 2006-11-13 13:50:04
    Temat: nowa Sp. z o.o. i wystawianie faktur
    Od: "Mikolaj Adamski" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    Zwracam się tutaj o pomoc bo będąc w moim US uzyskałem 2 różne odpowiedzi od
    2 Pań siedziących w tym samym pokoju.

    Od kiedy może Sp. z o.o. w organizacji wystawiać faktury? (jest tylko Regon,
    czekamy na NIP) Czy można wystawiać tylko z regonem?

    Czy można przyjmować faktury jeżeli data rozpoczęcia działalności jest np.
    3.11 a papiery złożone do US dnia 13.11 (data rozpoczęcia wpisana we wniosku
    do US jako 3.11)?

    Dzięki z góry za pomoc!

    Mikołaj

  • 2. Data: 2006-11-13 14:03:08
    Temat: Re: nowa Sp. z o.o. i wystawianie faktur
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 13-11-2006 o 14:50:04 Mikolaj Adamski
    <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Zwracam się tutaj o pomoc bo będąc w moim US uzyskałem 2 różne
    > odpowiedzi od
    > 2 Pań siedziących w tym samym pokoju.

    Nie znam odpowiedzi na pytanie główne ale przestrzegałbym przed ufaniem
    paniom
    z US nawet jak 3 chórem będą zgodne w czymś.
    Ostatnio mojuemu podwykonawcy w dwóch US powiedzieli że umowy o dzieło w
    żadym wypadku
    nie podpadają pod VAT i żadnych ejestrów uproszczonych ani innych
    ewidencji nie musi prowadzić.
    Nie trzeba oczywiście dodawać że ew kontrola oszacowałaby mu na 22% to co
    dla mnie zrobił...
    Ogólnie rzecz biorąc żenada...

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-11-14 09:39:28
    Od: "Magdalena B" <mdrudausuńto@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mikolaj Adamski" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:ej9t6c$fdu$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Regon,
    > czekamy na NIP) Czy można wystawiać tylko z regonem?

    TAK można (przejrzyj art 11-13 Kodeksu Spółek Handlowych, art 1 ustawy o
    podatku dochodowym od osób prawnych, ART 15 ustawy o VAT)

    > Czy można przyjmować faktury jeżeli data rozpoczęcia działalności jest np.
    > 3.11 a papiery złożone do US dnia 13.11 (data rozpoczęcia wpisana we
    > wniosku
    > do US jako 3.11)?

    TAK, ale odliczać mozna VAT dopiero od 13.11.2006 (chociaż ostatnio pojawiła
    się interpretacja unijna zresztą, że można od początku działalności, ale nie
    wiem czy wszystkei USy to uznają)
    MB

  • 4. Data: 2006-11-14 11:35:46
    Od: "Mikolaj Adamski" <s...@W...gazeta.pl>

> [...]
    pojawiła
    > się interpretacja unijna zresztą, że można od początku działalności, ale

    Serdeczne dzięki.

    M.

  • 5. Data: 2006-11-15 11:18:07
    Od: "turczy" <t...@i...kermit.pl>

    Użytkownik "Magdalena B" <mdrudausuńto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pojawiła się interpretacja unijna zresztą, że można od początku
    > działalności, ale nie wiem czy wszystkei USy to uznają)
    Raczej uznają.
    Ostatnio nawet pani "radca" w US w Kłodzku powoływała się na tą
    interpretacje i wyroki sądów w Polsce twierdąc, ze "stan na dzień dzisiejszy
    jest taki, że można odliczać".
    Arek