  • 1. Data: 2003-01-24 01:32:47
    Temat: nowy pit-11 wersja 11
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

    moze macie jakis pomysl po co w nowym pit-11 (wersja 11) sa trzy pola na
    skladke zdrowotna
    68-pobrana
    69-pobrana i podlegajaca odliczenieu
    70-faktycznie odliczona

    ------------
    chyba ze z gory zalozyli ze skladki beda zle odliczane, co mnie nie dziwi bo
    to przeciez chory umysl wymyslil zasade ze
    skladka na uz wynosi 8% ale nie wiecej niz zaliczka podatku, przy czym od
    podatku odliczamy jedynie 7.75 a reszte od dochodu, czyli
    0.25% odliczamy od dochodu pod warunkiem ze starczyloby podatku gdyby cala
    skladke odliczac od podatku.

    otrzymalem od znajomej taki oto wierszyk

    Stoi na stacji lokomotywa,
    która ma jeździć na biopaliwa.
    Chciałaby jechać, ale nie może,
    bo to po pierwsze wypada drożej,
    po drugie, skutkiem jakichś przekrętów,
    w kraju brak kilku biokomponentów,
    a jak się kupi je z zagranicy,
    to będą stratni polscy rolnicy.
    Po trzecie spalin skład tak się zmienia,
    ze wzrosną wokół zanieczyszczenia,
    po czwarte jazda ma wpływ szkodliwy
    na biedny silnik lokomotywy...
    Takich zagrożeń jest ze czterdzieści,
    sam nie wiem, co się w nich jeszcze mieści.
    Lecz choćby przyszło ekspertów tysiąc,
    a każdy gotów nie tylko przysiąc,
    lecz także dowieść w uczonych pracach,
    ze ta ustawa się nie opłaca,
    to ją ochoczo przegłosowali
    znaczną większością Wysokiej Sali
    zlobbingowani nasi posłowie,
    co kłopot maja z olejem.
    W głowie.

    Tomek A.

  • 2. Data: 2003-01-24 16:34:30
    Temat: Re: nowy pit-11 wersja 11
    Od: "Prokot" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Atomek" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b0q5ml$5vc$1@news.onet.pl...
    > moze macie jakis pomysl po co w nowym pit-11 (wersja 11) sa
> [...]

    czy może ktoś fachowo mi wytłumaczyć - bo mimo wysiłku nie bardzo
    wiem co to znaczy "pobrana", "podlegająca odliczeniu" i
    "faktycznie odliczona"

    błagam - już się w tym pogubiłem

  • 3. Data: 2003-01-24 18:05:32
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

    A po co te dywagacje - nowa wersja PIT-11 będzie obowiązywać dopiero w
    przyszłym roku (dla dochodów od 1.1.2003).

    Z.K.

  • 4. Data: 2003-01-24 18:35:27
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 24 Jan 2003 19:05:32 +0100, "Zygmunt Kałuża"
    <e...@h...pl> zakodował:

    >A po co te dywagacje - nowa wersja PIT-11 będzie obowiązywać dopiero w
    >przyszłym roku (dla dochodów od 1.1.2003).

    Błąd. Jak rozstajesz się z pracodawcą w tym miesiącu to najpóźniej do
    15 lutego ma Ci wystawić pita 11.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775