  • 1. Data: 2006-11-09 08:24:04
    Temat: nowy-stary nip
    Od: "Edyta" <n...@w...pl>

    Witam

    W sierpniu tego roku założyłam działalność gospodarczą, nr NIPu został ten
    sam, co miałam będąc osobą nieprowadzącą działalności.
    W urzędzie złożyłam wszystkie niezbędne dokumenty rejestracyjne. Do dnia
    dzisiejszego nie otrzymałam żanego nowego dokumentu potwerdzającego mój nowy
    NIP. Czy oznacza to że prowadząc działalność mam posługiwać się tym starym
    dokumentem NIPu?

  • 2. Data: 2006-11-09 09:05:45
    Temat: Re: nowy-stary nip
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Nov 2006, Edyta wrote:

    > W sierpniu tego roku założyłam działalność gospodarczą, nr NIPu został ten
    > sam, co miałam będąc osobą nieprowadzącą działalności.

    Daj się namówić na przeczytanie tak ze 3000 postów, niech będzie że
    2000 jako absolutne minimum :), z archiwum grupy:
    http://groups.google.pl/groups?num=100&&hl=pl&as_ugr
    oup=*.podatki
    Nie "po kolei", ale to co Cię zainteresuje.

    Dlaczego? - bo z Twojego postu wynika masz zakodowane potocznie
    występujące oddzielenie "firmy" od "człowieka" w złym miejscu :)
    Przedsiębiorcą jesteś *TY*. I wbrew owym potocznym przekonaniom,
    zarejestrowanie DG (ale bez zakładania spółek) nie tworzy żadnego
    nowego podmiotu podatkowego.
    Więc *Twój* NIP nie ma prawa się zmienić.
    Dalej masz *Twój* majątek - tyle, że część swoich prywatnych rzeczy
    przeznaczasz na DG, co wiąże się z ewidencjonowaniem, prawem do
    odliczenia tych które zostały kupione "w celu DG" itp.
    Ale wszystko pozostaje *Twoje*!
    To ma wiele innych konsekwencji - np. w zrozumieniu nie tylko "jak"
    robi i rozlicza się remanent, ale "dlaczego tak".

    > W urzędzie złożyłam wszystkie niezbędne dokumenty rejestracyjne. Do dnia
    > dzisiejszego nie otrzymałam żanego nowego dokumentu potwerdzającego mój nowy
    > NIP.

    Skreślić słowo "nowy"!
    To co się otrzymuje, to "potwierdzenie".

    > Czy oznacza to że prowadząc działalność mam posługiwać się tym starym
    > dokumentem NIPu?

    Ale *nie dostaniesz nowego*!
    Tak, o ile ktoś nie zakłada spółki (w tym S.C., nie będącej osobą prawną
    ale będącą oddzielnym podatnikiem VAT) i *ma* NIP to... go ma :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2006-11-09 13:25:26
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Edyta" <n...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > dzisiejszego nie otrzymałam żanego nowego dokumentu potwerdzającego mój
    > nowy NIP. Czy oznacza to że prowadząc działalność mam posługiwać się tym

    tak,
    ba, próba wystąpienia o nowy skończy się publiczną chłostą.

  • 4. Data: 2006-11-09 18:47:04
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek <w...@g...pl.invalid> w

    > "Edyta" <n...@w...pl> wrote in message
    > Czy oznacza to że prowadząc działalność mam posługiwać się tym
    > tak,
    > ba, próba wystąpienia o nowy skończy się publiczną chłostą.

    Jeśli przyjdę do Ciebie coś kupić (dla celów DG), Ty wystawisz fakturę z VAT
    i poproszony o potwierdzenie nadania NIP pokazałbyś mi NIP-4 zamiast VAT-5
    to byś został z towarem i fakturą ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2006-11-09 20:36:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Nov 2006, 'Tom N' wrote:

> [...]
    > i poproszony o potwierdzenie nadania NIP pokazałbyś mi NIP-4 zamiast VAT-5

    Na upór nie ma siły :)
    Ale przecież mógłby Ci pokazać potwierdzony przez US formularz
    wniosku o "potwierdzenie" (jak mu tam). A niestety z potwierdzeniem
    USy aż tak się spieszą - sam chyba też ze 3 tygodnie czekałem (2001).

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2006-11-09 21:44:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Nov 2006, 'Tom N' wrote:

    > Eee, to byłaby gra wstępna tylko ;-)

    Zapomniałem że mowa o "rozmowach handlowych" - coż, masz rację :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2006-11-09 22:17:36
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 09-11-2006 o 21:36:00 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > wniosku o "potwierdzenie" (jak mu tam). A niestety z potwierdzeniem
    > USy aż tak się spieszą - sam chyba też ze 3 tygodnie czekałem (2001).

    Ja w styczniu całe dwa dni czekałem od złożenia VAT-R tuż przed 15:00.
    Tyle że mój US zajmuje regularnie czołowe miejsca w tym rankingu
    "przyjaźni przedsiębiorcom"
    - może dlatego.

    pozdrawiam,

  • 8. Data: 2006-11-09 22:30:16
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w

> [...]

    > wniosku o "potwierdzenie" (jak mu tam). A niestety z potwierdzeniem
    > USy aż tak się spieszą - sam chyba też ze 3 tygodnie czekałem (2001).

    No ale od sierpnia to już trochę czasu minęło, choć może błędnie założyłem,
    że Edyta jest Vat-woman :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]