  • 11. Data: 2009-12-30 13:45:21
    Temat: Re: numeracja faktur
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > ...to ja bym (w praktyce) jednak wystawił f-rę z takim numerem, zachował
    > w dokumentach i twardo twierdził że "nie weszła do obiegu prawnego"
    > :P

    Czyli jak - jakaś faktura na 10gr dla Jana Kowalskiego, czy w ogóle
    faktura bez wszystkich danych?

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2009-12-30 14:21:24
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2009-12-30 14:45, Liwiusz wrote:

    > Czyli jak - jakaś faktura na 10gr dla Jana Kowalskiego, czy w ogóle
    > faktura bez wszystkich danych?

    Faktura, która sprawia wrażenie jakby została wystawiona przez pomyłke i
    daje pewność, że nie została wprowadzona do obrotu (tylko Ty masz oryginał).

    Piotrek

  • 13. Data: 2009-12-30 14:26:51
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-12-2009 o 15:21:24 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > Faktura, która sprawia wrażenie jakby została wystawiona przez pomyłke i
    > daje pewność, że nie została wprowadzona do obrotu (tylko Ty masz
    > oryginał).

    I poświadczająca nieprawdę co do daty wystawienia ;)

    --
    Tomek

  • 14. Data: 2009-12-30 14:47:34
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2009-12-30 15:26, Tomek wrote:

    > I poświadczająca nieprawdę co do daty wystawienia ;)

    No przecież tak naprawdę to faktura wystawiona w celu "zasypania dziury"
    w numeracji nie poświadcza zazwyczaj jakiegokolwiek rzeczywistego
    zdarzenia gospodarczego.

    Tak więc w tym kontekście poświadczenie nieprawdy co do daty wystawienie
    to mały pikuś.

    Piotrek

  • 15. Data: 2009-12-30 15:04:11
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-12-2009 o 15:47:34 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

> [...]
    > zdarzenia gospodarczego.
    >
    > Tak więc w tym kontekście poświadczenie nieprawdy co do daty wystawienie

    Najprawdopodobniej jednorazowy wybryk tego typu jest nie do udowodnienia.
    Chyba że masz drukarkę która dodaje sekretne kropki, wtedy okaże
    się że kropki nie grają z datą wystawienia i prycza czeka :-)

    --
    Tomek

  • 16. Data: 2009-12-30 15:10:09
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > Chyba że masz drukarkę która dodaje sekretne kropki,
    > wtedy okaże się że kropki nie grają z datą wystawienia i prycza czeka :-)

    Nie szukaj tak daleko. Znakowany jest już papier, a w atramencie/tonerze
    są zawarte tzw wolne piksele podsłuchowe.

  • 17. Data: 2009-12-30 15:13:47
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-12-2009 o 16:10:09 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Nie szukaj tak daleko. Znakowany jest już papier, a w atramencie/tonerze
    > są zawarte tzw wolne piksele podsłuchowe.

    Tzn chodzi Ci o to że tumoki ze skarbówki tak nie węszą
    czy że drukarki nie znakują wydruków?

    --
    Tomek

  • 18. Data: 2009-12-30 15:23:27
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > Tzn chodzi Ci o to że tumoki ze skarbówki tak nie węszą
    > czy że drukarki nie znakują wydruków?

    Chodzi mi raczej o nie wpadanie w paranoję.
    Czy to w związku ze sposobami sprawdzania ze strony urzędu
    czy też technik znakowania/drukowania - to juz bez znaczenia.

  • 19. Data: 2009-12-30 16:18:07
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Tak, musi być ciągła, więc to, co proponujesz nie za bardzo do tego
    > pasuje.

    > A co to znaczy od początu? Przyjęte jest, że od 1 się zazwyczaj numeruje.
    > Jak zaczniesz od 101 też nic się nie stanie i będzie poprawnie. Sam w tym
    > roku zrobiłem podobnie, bo zapomniałem numery wyzerować 1 stycznia, a
    > potem już się nie chciało prostować.

    no i zawsze to lepiej wyglada jak jest setna faktura a nie 1 czy druga :)

  • 20. Data: 2009-12-30 16:27:56
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-12-2009 o 16:23:27 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Chodzi mi raczej o nie wpadanie w paranoję.
    > Czy to w związku ze sposobami sprawdzania ze strony urzędu
    > czy też technik znakowania/drukowania - to juz bez znaczenia.

    To trzeba by zacząć od niewpadania w paranoję z powodu
    tego że wytworzyła się luka w numeracji faktur

    --
    Tomek