  • 1. Data: 2002-12-02 18:20:58
    Temat: numeracja faktur - powstał problem !
    Od: "BOUGER" <b...@p...onet.pl>

    Wiatm!

    Ostatnimi czasy pojawil sie problem w zwiazku z wystawianiem faktur, a
    mianowicie:
    Moj program FPP podczas wystawiania faktur:

    1) Wystawil dwa razy ten sam numer faktury dla roznych operacji,
    2) Przeskoczyl o 300 nemeracje faktur - powstala wielka luka w numeracji

    Nie wiem co mam robic ?

    1.Czy mozna zrobic note, ze z powodu bledu programu nastapilo przeskoczenie
    numeracji faktur ?
    2.Czy tez wystawic note korygujaca dla kazdego bledu w numeracji faktur i ja
    pozniej
    przeslac wszystkim odbiorcom?
    3.A co mam zrobic z dwoma fakturami o tym samym numerze?
    4.Czy luka w numeracji moze tak sobie zostac i wystawiac dalej faktury o
    przeskoczona numeracje?
    5.Czy sa to powazne uchybienia dla US?

    prosze o pomoc !!!!!!!!!

    pzdr Bouger

  • 2. Data: 2002-12-02 18:29:21
    Temat: Re: numeracja faktur - powstał problem !
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Nie wiem co mam robic ?
    >
    > 1.Czy mozna zrobic note, ze z powodu bledu programu nastapilo
    przeskoczenie
    > numeracji faktur ?

    Tak.

    > 2.Czy tez wystawic note korygujaca dla kazdego bledu w numeracji
    faktur i ja
    > pozniej
    > przeslac wszystkim odbiorcom?

    Chce Ci się? :-)

    > 3.A co mam zrobic z dwoma fakturami o tym samym numerze?

    Złam jedną przez np /A i do tej zrób notę

    > 4.Czy luka w numeracji moze tak sobie zostac i wystawiac dalej
    faktury o
    > przeskoczona numeracje?

    Może, ale sporządź stosowną notatkę i
    pozostaw w dokumentach

    > 5.Czy sa to powazne uchybienia dla US?

    Już ich przecież nie ma :-))

  • 3. Data: 2002-12-02 20:33:08
    Od: "BOUGER" <b...@p...onet.pl>

    > przeskoczenie
    >
    > Tak.

    I to wystarczy?

    > faktur i ja
    >
    > Chce Ci się? :-)

    Nie. Ale czy mam wyjście? Przecież muszę to zrobić - prawda?

    > Złam jedną przez np /A i do tej zrób notę

    > faktury o
    >
    > Może, ale sporządź stosowną notatkę i
    > pozostaw w dokumentach

    > Już ich przecież nie ma :-))

    Dzieki Cef - na Tobie zawsze mozna polegac,
    Tak - na marginesie - jestes ksiegowym ? - skad Ty to wszystko wiesz :-))) ?

    pzdr BOUGER

  • 4. Data: 2002-12-02 21:11:51
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > I to wystarczy?

    Znasz jakiś powód, żeby nie wystarczało?

    > Nie. Ale czy mam wyjście? Przecież muszę to zrobić - prawda?

    Wyjście patrz pkt 1, 3 i 4

    > Dzieki Cef - na Tobie zawsze mozna polegac,
    > Tak - na marginesie - jestes ksiegowym ? - skad Ty to wszystko wiesz
    :-))) ?

    Ja księgowym? A to dobre :-)
    Mogłem się pomylić.
    Poczekaj, może jakiś księgowy
    mnie poprawi.

    CEZ

  • 5. Data: 2002-12-03 13:24:16
    Od: "Krzysztof Milner" <k...@d...com.pl>

    A ja mam pytanie.
    Czy notę korygującą może wystawić osoba wystawiająca fakturę, czy raczej
    osoba która otrzymała fakturę z błędem?
    Rozporządzenie mówi w jakich wypadkach wystawiamy notę a w jakich fakturę
    korygującą.
    Pytam z ciekawości bo sama ostatnio miałam taki problem.
    Pozdrawiam Monika

  • 6. Data: 2002-12-03 16:44:55
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Krzysztof Milner wrote:
> [...]
    > fakturę korygującą.
    > Pytam z ciekawości bo sama ostatnio miałam taki problem.

    Nota korygująca jest wystawiana w przypadku, gdy nabywca dostrzeże błędy
    w danych zawartych w fakturze lub fakturze korygującej. Nie może być ona
    wystawiona w przypadku pomyłek w następujących pozycjach:

    - w jednostce miary lub ilości sprzedanych towarów lub rodzaju
    wykonanych usług,

    - w cenie jednostkowej towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenie
    jednostkowej netto),

    - w wartości sprzedanych towarów lub wykonanych usług bez kwoty podatku
    (wartości sprzedaży netto),

    - w stawkach podatku,

    - w sumie wartości sprzedaży netto towarów lub wykonanych usług z
    podziałem na poszczególne stawki podatkowe i zwolnionych od podatku,

    - w kwocie podatku od sumy wartości sprzedaży netto towarów (usług) z
    podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatkowych,

    - w wartości sprzedaży towarów lub wykonanych usług wraz z kwotą podatku
    (wartość sprzedaży brutto) z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych
    stawek podatkowych lub zwolnionych od podatku,

    - w kwocie należności ogółem wraz z należnym podatkiem, wyrażoną cyframi
    i słownie.

    W wymienionych wyżej przypadkach należy wystawić fakturę korygującą.
    Notę korygującą wystawia nabywca. Nie może natomiast w ten sposób
    korekty dokonywać sprzedawca towaru. Podobnie jak w przypadku faktur
    korygujących również tutaj ustawodawca nie określił terminu ich
    wystawienia. Jest ona wystawiana w dwóch egzemplarzach. Oryginał
    otrzymuje sprzedawca (wystawca faktury), a kopię zachowuje wystawca
    noty, czyli nabywca towaru lub usługi.

    Tak więc błąd w numeracji przez ustawodawcę nie był przewidziany:-)) i
    można to naprawić w sposób dowolny,bez konieczności powiadamiania
    odbiorców,oczywiście bez dokonywania zmian w numeracji,aby oryginał
    zgadzał się z kopią.Myślę ,że sporządzenie notatki z wyjaśnieniem
    przyczyn winno wystarczyć,choć niemiły kontroler może podejrzewać
    "wywalenie" brakujących faktur,a tym samym ukrywanie przychodu.

    Jacek