  • 11. Data: 2003-10-02 15:16:45
    Temat: Odp: numeracja w kpir
    Od: "Piotr K." <b...@s...com>

    > I tu jest cale sedno sprawy. Kolumna jest oznaczona jako "Lp." - i to jest
    > okreslenie jakiego typu dane maja sie w niej znalezc. Dodajac do tego
    > objasnienie cyt: ""Kolumna 1 jest przeznaczona do wpisania kolejnego numeru
    > zapisów do księgi" - nie ma mozliwosci innej poprawnej interpretacji sposobu
    > wpisu, niz numerowanie kolejne LICZBAMI od poczatku roku.

    Trochę z przekory :)
    Gdzie pisze, że od początku roku ?
    Dlaczego nie miesiąc, bo np. wydruk wykonujemy raz w miesiącu.

    Piotr

  • 12. Data: 2003-10-02 15:49:03
    Temat: Re: numeracja w kpir
    Od: "Yennifer" <y...@a...nospam.pl>

    Użytkownik "Piotr K." <b...@s...com> napisał w wiadomości

    > Trochę z przekory :)
    > Gdzie pisze, że od początku roku ?

    Wlasnie nic nie jest napisane i dlatego:-)
    Wiadomo - KPiR - jest na jeden rok.
    Napisane jest wpisujemy kolejne numery. Nie ma mowy o wpisaniu kolejnych
    numerow w kazdym miesiacu.

    > Dlaczego nie miesiąc, bo np. wydruk wykonujemy raz w miesiącu.

    Bo nie jest napisane - numery kolejne w kazdym miesiacu:-)

    pozdr Yenn

  • 13. Data: 2003-10-02 16:49:32
    Temat: Re: Odp: numeracja w kpir
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Oct 2003, Piotr K. wrote:
    [...do Yenn...]
    >+ Trochę z przekory :)
    >+ Gdzie pisze, że od początku roku ?

    Bo numeruje się *całą księgę* :)
    A co rok zakłada się NOWĄ księgę.

    >+ Dlaczego nie miesiąc, bo np. wydruk wykonujemy raz w miesiącu.

    ...bo to są karty (strony) tej samej ksiegi !
    BTW: muszą być (*muszą być*) ponumerowane !
    Ponumerowane kolejno ;)
    (i też nie powiedziano czy w dziedzienie liczb naturalnych ;) !)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2003-10-02 18:46:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Oct 2003, Czarek wrote:
    [...]
    >+ Owszem, ten załącznik uściśla przepisy rozporządzenia, ma charakter
    >+ instrukcji obsługi, nie znosi jednak przepisów rozporządzenia.
    >+ Tam dano nam prawo wyboru.

    Nie dano. W rozporządzeniu NIE MA MOWY co wolno wpisywać
    w kolumnę "lp". W związku z tym załącznik jest obowiązującym
    składnikiem prawa...

    >+ Jeśli nie chcemy z niego korzystać, nie musimy.

    Och, ja zazwyczaj komentuję tak: "musieć to ja muszę
    umrzeć. Kiedyś. Wiem."
    W tym zakresie się zgadzamy ;)

    [...]
    >+ Stosując moją metodę (jednoznacznego oznaczania "w inny sposób")
    >+ zostaną ? [uznane za rzetelne]

    Sądzę że jest prawdopodobne iż ew. NSA uzna to za "błąd
    mniejszego formatu" i zarzut nierzetelności mógłby być
    oddalony. Ale "czepiać" się IMHO można :)

    >+ Jeśli nie, to o co my się kłócimy?

    J.w. Że tak ustawodawca nie planował :)

    [...]
    >+ No dobra, myślisz, że US wytoczy komuś sprawę o nierzetelność, skoro dowody
    >+ są jednoznacznie oznaczone i powiązane z zapisami, a dane z nich wynikające
    >+ są godne uznania. OK, wygrają sprawę o "brzydkie" lub "nie w liczbach
    >+ naturalnych" numerowanie dowodów. I co? Więzienie na 2 lata?

    Nie. Najgorszą konsekwencją jest zastosowanie oszacowania :> dla
    określenia przychodu i kosztów z nierzetelnej księgi.
    Myślę że w zaprezentowanym przypadku sąd by określił że
    *wszystkie* dokumenty US musi uwzględnić :) - bo wyroki
    że "wszystkie które są podstawą uznania przychodów i kosztów
    powinny być uwzględnione" jak najbardziej są :)
    Znaczy: najprawdopodobniej US by ci "nierzetelności"
    nie wytoczył :)
    Niemniej - księga nie byłaby prowadzona prawidłowo.
    Nie wiem czy US miałby prawo zmusić cię np. do "poprawienia"
    całej księgi (wpisania właściwych numerków - w rozp. jest
    mowa jak poprawiać KPiR :)) i - ew. w ramach perfidii - złożenia
    kompletu korekt PIT. Takich samych jak oryginały ;) ! - ale
    "z poprawionej księgi" :>
    Sądzę że to tylko w przypadku "stawiania się" ;)

    [...]
    >+ Mamy narzucone zasady rozliczania się, ale też mamy pewne ułatwienia. Nie
    >+ chcemy z nich korzystać, czy tylko się boimy? Jeśli nie chcemy, to się
    >+ zgadzam, jeśli się boimy, to wolę pozostać przekornym.

    :)

    >+ Miło mi było.

    wzajem :) - Gotfryd
    (też uparty)

  • 15. Data: 2003-10-02 20:15:07
    Od: "Czarek" <c...@s...onet.pl>

    Przepraszam wszystkich numerologów ;-)) za zabranie cennego czasu na tak
    jałową dyskusję.

    Róbcie sobie jak chcecie (lub *musicie*).

    Ja robię po swojemu. ;-))

    Czarek

  • 16. Data: 2003-10-03 07:35:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Oct 2003, Czarek wrote:

    >+ Przepraszam wszystkich numerologów ;-)) za zabranie cennego czasu na tak
    >+ jałową dyskusję.

    IMHO - absolutnie nie ma za co ;) Jak ktoś nie chce zabierać
    głosu to nie zabiera !

    >+ Róbcie sobie jak chcecie (lub *musicie*).
    >+
    >+ Ja robię po swojemu. ;-))

    Nie wiem co tam ";" robi. Jeśli robisz "po swojemu" to
    OK, "każdy odpowiada za siebie" i liczymy na ew. komentarz
    po kontroli. Jeśli tylko KOGOŚ podpuszczałeś...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 17. Data: 2003-10-03 10:13:19
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    W liście nadanym Tue, 30 Sep 2003 21:14:09 +0200 "Grażyna" <r...@p...onet.pl>
    pisze:

    > Witam, chciałam sie dowiedzieć czy można każdy m-c w książce prowadzonej
    > ręcznie
    > rozpoczynać od numeru 1?

    W książce "ABC Small biznesu" autorstwa Włodzimierza Markowskiego
    przeczytałem, że można i tak robię.

    Pozdrawiam,
    PAD
    --