  • Data: 2006-11-16 00:00:02
    Temat: Re: obliczenie VAT na fakturze (problem rachunkowy)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 15 Nov 2006, ajt wrote:

> [...]

    A tak konkretnie, to dlaczego *zawsze* od "ceny"? ;)
    Hint: definicja ceny jest w ustawie o cenach, i słowo "cena" bez
    dalszego bliższego określenia ma konkretne znaczenie, określa tzw.
    "cenę brutto" a liczyć można nie tylko tak, przepisy pozwalają.

    > Też jestem autorem programu, który m. in. wystawia faktury, ale nie jest
    > opensource :)
    > Z własnego doświadczenia dam Ci jedną radę, która powinna wystarczyć:
    > przeczytaj _dokładnie_ rozporządzenie o wystawianiu faktur. Tam znajdziesz
    > algorytmy obliczeń, czyli odpowiedź na swoje pytanie :)

    Już chciałem wyrazić stanowczy sprzeciw :) ale z braku chęci do
    dokładnego czytania rozporządzenia mniej stanowczo ;) wspomnę
    iż AFAIR co najmniej jedna regulacja nie jest zapisana
    w rozporządzeniu.
    Rozporządzenie nie może uchylać ustawy, czyli tak jak zapisano
    w ustawie *również* wolno.
    Już nie pamiętam czy wariantów z podwariantami jest 4 czy 5...
    No ale A.L.E.C pozbiera to będziemy wiedzieli :) - zakładam że program
    powinien pozwalać wystawiać f-ry wg wszystkich "polityk" oraz że
    A.L.E.C się pochwali na grupie!
    Kiedyś pozbierałem 4 szt. (google powinien wiedzieć jak to było), ale
    chyba jeszcze jedną możliwość dodali.

    > Pozdrawiam

    ...wzajemnie! - Gotfryd