  • 1. Data: 2002-12-11 09:38:19
    Temat: obostrzenia na jednoosobowe dg - podsumowanie, pytania
    Od: "Wojciech Jakobczyk" <s...@n...email>

    witam,

    sledze wszystkie watki na grupie dotyczace noworocznych problemow z
    jednoosobowymi dzialalnosciami i widze ze sa dwa rozwiazania ale interesuje
    mnie jeszcze szczegoly:
    1. sprzedaz uslugi osobie fizycznej nie prowadzacej dzialalnosci - ale jak
    czesto? czy to jest okreslone jakos czy wystarczy raz, dwa razy w roku i
    spokoj? wartosc ma znaczenie?
    2. zatrudnienie podwykonawcy na umowe o dzielo, i podobne watpliwosci.
    w moim przypadku oba rozwiazania wchodza w gre, nawet bez specjalnego
    naciagania, ale to wlasnie zalezy od czestosci dokonywania takich akcji.

    wojtek

  • 2. Data: 2002-12-11 09:49:17
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Wojciech Jakobczyk wrote:

> [...]
    > 1. sprzedaz uslugi osobie fizycznej nie prowadzacej dzialalnosci - ale
    > jak czesto? czy to jest okreslone jakos czy wystarczy raz, dwa razy w

    Działalność gospodarcza to jest to co robimy stale, a nie jednorazowo.
    Więc raz w roku nie starczy. Raz w miesiącu powinno być OK. Raz na
    kwartał? No nie wiem., chyba zbyt rzadko.
    Jeśli chodzi o wartośc, to poprawiona ordynacja podatkowa pozwala
    urzędowi skarbowemu kwestionować umowy, których rzeczywistym celem jest
    obejście prawa lub zaniżenie zobowiązań podatkowych. Gdy wartość będzie
    bardzo niska to chyba od razu podpadnie pod tem przepis.

  • 3. Data: 2002-12-11 11:26:37
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nikt" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Wojciech Jakobczyk wrote:

    > Działalność gospodarcza to jest to co robimy stale, a nie jednorazowo.
    > Więc raz w roku nie starczy. Raz w miesiącu powinno być OK.

    A to zależy jakie usługi świadczysz, jaki masz portfel zleceń, na jaki czas
    podpisujesz umowy, usługi materialne czy niematerialne itp. itd i czy twoja
    DG to fikcja a w rzeczywistości jestes faktycznie u poprzedniego
    pracodawcy i tylko jemu wystawisz comiesięcznie faktury.

> [...]
    > obejście prawa lub zaniżenie zobowiązań podatkowych. Gdy wartość będzie
    > bardzo niska to chyba od razu podpadnie pod tem przepis.

    Zgadza się, w Dobrej Firmie na stronie F6 jest dobr omówienie tego problemu
    "Fiskus lepiej przyjrzy sie umowie"
    Dlatego proponuję nic nie kombinować bo a nuż sie okaże że zatrudnień mało
    (ciekawe na jakiej podstawie prawnej można kogoś zmusić do zatrudnienia
    innej osoby, decydowac kiedy i ile osób) albo okaże się że zatrudnienie nie
    jest związane ze specyfiką i istotą twojej działalności i zostanie
    zakwalifikowane jako
    "pomocnicze" czyli w efekcie nic nie zmieni a zkolei częśte zatrudniania na
    UoD tez na coś wskazuje.
    W efkekcie łatwiej się wybronic z obecnego status quo niz brnąć dalej.
    uważam że duzo by dało słanie proestów i zapytan i do MF i do gazet (GW,
    Rzepa) zwłaszca ze jest wiel usług któryxh nijak nie da sie świadczyć dla
    ludu :)

    Sark

  • 4. Data: 2002-12-13 01:50:16
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Wed, 11 Dec 2002, Nikt wrote:

    >+ Wojciech Jakobczyk wrote:
    [...]
    >+ Działalność gospodarcza to jest to co robimy stale, a nie jednorazowo.

    Zeznaję że znany mi jest opis wyroku NSA który temu zaprzeczył.
    Akcja:
    - gość ściąga dla klienta samochód z Niemiec (używany). Osobiście,
    kupując na siebie itp. i odsprzedając. 1 sztuka.
    - US przesłuchuje kupującego (klienta z p.1)
    - US wzywa 'gościa' i informuje go, że w związku z tym iż ściągnięcie
    samochodu odbyło się 'z zamiarem odsprzedaży' to to nie jest
    odsprzedaż własnego majątku tylko DG. Inaczej mówiąc - należy
    się VAT :>
    - IS odrzuca odwołanie
    - NSA przesłuchuje 'klienta', ten potwierdza że przed kupnem była
    ustna umowa co do rodzaju pojazdu (i koloru nadwozia :])
    - NSA przyznaje racje US.

    [...]
    >+ Jeśli chodzi o wartośc, to poprawiona ordynacja podatkowa pozwala
    >+ urzędowi skarbowemu kwestionować umowy, których rzeczywistym celem jest
    >+ obejście prawa lub zaniżenie zobowiązań podatkowych.

    To może niekoniecznie działać: np. "konserwacja" konserwacji
    nie równa itp. I to *naprawdę* !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-12-13 08:13:25
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik" <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl> napisał w
    wiadomości
    6-2.portezjan.zabrze.pl

> [...]
    > - NSA przesłuchuje 'klienta', ten potwierdza że przed kupnem była
    > ustna umowa co do rodzaju pojazdu (i koloru nadwozia :])

    Czyli jakby nie patrząc to on w efekcie działał tylko na rzecz ludności ale
    załóżmy że taki spsób sprowadzania zastosował __tylko__ dla firm - dla
    uproszczenia jedosobowych (zrobił taki "numer" kilka razy nim "wpadł) ...
    sam jest "fizyczny" ... ot zwykła "ludność" i teraz ciekawie by to
    wyglądało w świele nowych regulacji o DG i działałności wykonywanej
    osobiście. Z tego co juz napisano na grupie to nie mozna tego
    zakwalifikować jako DG bo wykonywał to osobiście i takiej samej czynności
    nie wykonywał dla ludności ... więc gdyby działał po 01.01.2003 r to i z us
    i z vatą problemu by chyba nie miał ? :-)

    Sark

  • 6. Data: 2002-12-13 13:37:06
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Wojciech Jakobczyk" <s...@n...email> napisał w wiadomości
    > sledze wszystkie watki na grupie dotyczace noworocznych problemow z
    {...}ale jak czesto? czy to jest okreslone jakos czy wystarczy raz, dwa razy w roku i
    > spokoj? wartosc ma znaczenie?

    Każda odpowiedź jest zła. Cokolwiek zrobisz Urząd cię ukarze (jak będzie chciał):-(

    Wydłubałbym mózg temu ścierwu, który tą nadinterpretacje wymyślił.:-(
    Moja księgowa twierdzi , że problemem mam się nie przejmować, bo ponoć nasz US nie
    czepia się "działalności wykonywanej osobiście",
    ale ja im nie wierzę.
    Jak ja nieznoszę polaków. Ja chcę wreszcie do unii, panowie patrioci polacy.
    Ja chcę podatku liniowego, bez możliwości wprowadzania nadinterpretacji przez "tęgo
    myślących" skurwysynów i skurwycórki.:-(

  • 7. Data: 2002-12-13 16:28:56
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Jak ja nieznoszę polaków. Ja chcę wreszcie do unii, panowie patrioci
    polacy.

    Obawiam się, że jesteś nadmiernym optymistą.
    Po wejściu do UE przepisy podatkowe w jakis znaczny sposób chyba się
    nie zmienią gdyż nie podlegają, zdaje się, szczegółowym regulacjom.
    Mentalność naszych urzędników i wadzy też pozostanie bez zmian.
    Być może za to będzie łatwiejsze po prostu przeniesienie firmy do jakiegoś
    bardziej cywilizowanego kraju - jeśli oczywiście specyfika działalności
    na to pozwoli.

    Pix

  • 8. Data: 2002-12-13 19:21:37
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości news:atd24g$lbb$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > bardziej cywilizowanego kraju - jeśli oczywiście specyfika działalności

    Zgadzam się!
    Ja mam nadzieję, że wielu polaków zostanie wymienionych na swoich stanowiskach przez
    Polaków, albo zmienią swój stosunek do
    otoczenia.
    Mam nadzieję, że po paru latach przepisy prawa i praktyka ich stosowania się
    ujednolici i ucywilizuje.
    Mam nadzieję, ze stare pierdzistołki zostaną wymienione na młodsze nieskażone kadry.

    I , ze nie będę miał najmniejszego problemu zarejestrować swoją firmę np. w Niemczech
    i mieć w d* polskich urzędników skarbowych z
    ich radosną twórczością.:-(
    Niech zdychają sami na własne życzenie.:-(