eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiobrót poniżej 10000E w 2003=2004 obowiązkowe zwolnienie VAT? › Re: obrót poniżej 10000E w 2003=2004 obowiązkowe zwolnienie VAT?
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: obrót poniżej 10000E w 2003=2004 obowiązkowe zwolnienie VAT?
    Date: Fri, 16 Apr 2004 09:59:12 +0200

    On Fri, 16 Apr 2004, Łukasz Kaliński wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ czy jeżeli podatnik będący VAT'owcem w 2003 nie przekroczył obrotu w
    >+ wysokości 10000E (45700) staje się z mocy prawa od 01.01.2004 podatnikiem
    >+ zwolnionym z VAT?

    O ile pamiętam - to primo istotne jest kiedy i na jakiej podstawie
    został podatnikiem VAT. Jeśli ktoś np. przekroczył w 2002 obrót
    10kE lub dajmy na to w 2001 zrezygnował ze zwolnienia (np. zaczynając
    DG) to NIE MOŻE zostać zwolniony:
    +++
    7a. Podatnik, który utracił prawo do zwolnienia od podatku
    lub zrezygnował z tego zwolnienia, może dopiero po upływie
    3 lat, licząc od końca miesiąca, w którym utracił prawo do
    zwolnienia lub zrezygnował z tego zwolnienia, ponownie
    skorzystać ze zwolnienia określonego w ust. 1 pkt 1.
    ---

    >+ Temat ten został podjęty w Monitorze Księgowego nr 8 - z wczoraj (15.04)

    Pamiętam że wałkowane było, ale wniosków nie pamiętam... :(
    Może ktoś przypomni... :)

    >+ Bardzo proszę o komentarz,
    >+ dodam jedynie, iż według takiej interpretacji jeżeli kwota obrotu 10000E w
    >+ poprzednim roku nie została przekroczona, to do 31.12.2003 trzeba ponownie
    >+ składać VAT-R.
    >+
    >+ Paranoja?

    Nie. Tak. Zależy od punktu siedzenia :]
    Sprawę rozwiązuje zdaje się "sprzedanie wyrobu z udziałem metalu
    szlachetnego" lub usługi doradczej - nie określono dziedziny, czyli
    IMO wszelkie konsultacje się liczą (do wyłączenia ze zwolnienia VAT,
    ust. 10 powołanego artykułu).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)