  • 1. Data: 2004-04-16 06:31:00
    Temat: obrót poniżej 10000E w 2003=2004 obowiązkowe zwolnienie VAT?
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Witam,

    czy jeżeli podatnik będący VAT'owcem w 2003 nie przekroczył obrotu w
    wysokości 10000E (45700) staje się z mocy prawa od 01.01.2004 podatnikiem
    zwolnionym z VAT?

    Temat ten został podjęty w Monitorze Księgowego nr 8 - z wczoraj (15.04)
    Faktycznie - art.14 ust 1 pkt 1 UPTU stanowi, iż 'zwalnia się z podatku
    podatników u których wartość sprzedaży nie przekroczyła 10000E'.
    Niby jest jak byk napisane, iż 'zwalnia się' a nie 'podatnik ma prawo do
    bycia zwolnionym...'

    Bardzo proszę o komentarz,
    dodam jedynie, iż według takiej interpretacji jeżeli kwota obrotu 10000E w
    poprzednim roku nie została przekroczona, to do 31.12.2003 trzeba ponownie
    składać VAT-R.

    Paranoja?

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 2. Data: 2004-04-16 07:59:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Apr 2004, Łukasz Kaliński wrote:

> [...]
    >+ wysokości 10000E (45700) staje się z mocy prawa od 01.01.2004 podatnikiem

    O ile pamiętam - to primo istotne jest kiedy i na jakiej podstawie
    został podatnikiem VAT. Jeśli ktoś np. przekroczył w 2002 obrót
    10kE lub dajmy na to w 2001 zrezygnował ze zwolnienia (np. zaczynając
    DG) to NIE MOŻE zostać zwolniony:
    +++
    7a. Podatnik, który utracił prawo do zwolnienia od podatku
    lub zrezygnował z tego zwolnienia, może dopiero po upływie
    3 lat, licząc od końca miesiąca, w którym utracił prawo do
    zwolnienia lub zrezygnował z tego zwolnienia, ponownie
    skorzystać ze zwolnienia określonego w ust. 1 pkt 1.
    ---

    >+ Temat ten został podjęty w Monitorze Księgowego nr 8 - z wczoraj (15.04)

    Pamiętam że wałkowane było, ale wniosków nie pamiętam... :(
    Może ktoś przypomni... :)

> [...]
    >+ poprzednim roku nie została przekroczona, to do 31.12.2003 trzeba ponownie

    Nie. Tak. Zależy od punktu siedzenia :]
    Sprawę rozwiązuje zdaje się "sprzedanie wyrobu z udziałem metalu
    szlachetnego" lub usługi doradczej - nie określono dziedziny, czyli
    IMO wszelkie konsultacje się liczą (do wyłączenia ze zwolnienia VAT,
    ust. 10 powołanego artykułu).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-04-16 08:41:23
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > zwolnienia lub zrezygnował z tego zwolnienia, ponownie
    > skorzystać ze zwolnienia określonego w ust. 1 pkt 1.

    Dziękuję za odpowiedż - w ten łykend śpię spokojnie - o ile coś nowego nie
    'wyskoczy na tapetę'
    :-)

    Pozdrawiam
    Łukasz