  • 1. Data: 2005-02-05 12:14:33
    Temat: obrzydliwa TP SA
    Od: "Sebastian" <a...@v...pl>

    telefon zarejestrowany prywatnie, więc neostrada na tej linii też musi
    być zarejestrowana prywatnie, mimo, że z neostrady korzystam wyłacznie
    do celów związanych z działalnością gospodarczą.

    Nie mogę przepisać umowy o telefon na działalność, bo zabiorą mi darmowe
    weekendy, a ja codziennie wieczorem długo i namiętnie rozmawiam z moją
    dziewczyną. A skoro nie chcę rezygnować z darmowych weekendów,
    nie mogę odliczać sobie kosztów neostrady od podatku PIT.

    o ile mi wiadomo, żaden przepis prawny nie zabrania instalowania
    neostrady na działalność gospodarczą na nr zarejestrowanym na osobę prywatną.

    jest to tylko i wyłacznie nieżyczliwość TP SA która nie dba o klientów,
    złośliwie narażając ich na niedogodności podatkowe.

    jaka szkoda, że inni operatorzy nie są w mojej okolicy dostępni....

    jedyne, co mogłem zrobić, to preselekcja (wychodzę mniej więcej na zero
    ani nie zyskuję ani nie tracę, ale przynajmniej nie będę dawać zarobić
    nielubianej TP sie tylko obojętnej mi emocjonalnie firmie FlexFon).

    Niestety, okazuje się, że z powodu idiotycznego uporu TP SA nawet
    Flex Fon nie może mi wystawić faktury z danymi firmowymi bo w TP SA
    figuruję jako użytkownik prywatny.

    czy faktura VAT na której BYŁBY mój NIP ale NIE BYŁOBY nazwy
    działalności gospodarczej mogłaby stanowić KUP w KPiR?

    pracownicy TP SA byli tak złośliwi, że nawet nie wpisali w umowę
    mojego NIP, który im dyktowałem i ODMÓWILI wpisywania go na fakturze
    a to już jest moim zdaniem szczyt bezczelności

    można ich jakoś PRZYMUSIĆ do wstawiania NIP na fakturze?

    pozdr
    Sebastian

  • 2. Data: 2005-02-05 12:47:07
    Temat: Re: obrzydliwa TP SA
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 5 Feb 2005 13:14:33 +0100, "Sebastian" <a...@v...pl>
    wrote:

    >można ich jakoś PRZYMUSIĆ do wstawiania NIP na fakturze?
    Wystawiac note korygujaca do kazdej FV?

    WAM
    --
    NadMorskie forum dla szczurów lądowych ;)
    www.NadMorze.pl -> Forum

  • 3. Data: 2005-02-05 16:39:24
    Od: a...@o...pl

    > Wystawiac note korygujaca do kazdej FV?

    jak będą CHCIELI to wystawią notę korygującą?
    a jak NIE będą CHCIELI? Czy istnieje podstawa prawna,
    aby ZAŻĄDAĆ od TP SA wpisywania mojego NIP-u?

    Sebastian

  • 4. Data: 2005-02-05 19:17:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik a...@o...pl ...

    > jak będą CHCIELI to wystawią notę korygującą?

    note korygujaca wystawiasz ty po otrzymaniu faktury - kopie dopinasz do
    faktury a oryginał wysyłasz.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 5. Data: 2005-02-05 19:48:19
    Od: a...@o...pl

    serdeczne dzięki za informację

    a czy mogę wpisywać w koszta i ew. odliczać VAT z faktury,
    która figuruje na moje imię i nazwisko, ale nie ma na niej
    oznaczenia działalności gospodarczej?

    jestem OSOBĄ FIZYCZNĄ prowadzącą DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ
    co niekiedy bywa błędnie nazywane "prowadzeniem firmy"

    faktura wystawiona jest na mnie, zawiera moje imię, nazwisko
    adres, ale NIE zawiera wzmianki o działalności gospodarczej

    czy taka faktura stanowi podstawę do wpisania KUP w KPiR?

    czy taka faktura stanowi podstawę do wpisania VAT naliczonego
    w rejestrze VAT-owskim i odliczenia go na deklaracji VAT7?

    pozdr
    Sebastian

  • 6. Data: 2005-02-05 22:07:52
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik <a...@o...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    >
    > faktura wystawiona jest na mnie, zawiera moje imię, nazwisko
    > adres, ale NIE zawiera wzmianki o działalności gospodarczej

    A jaką to wzmiankę miałaby zwierać?
    Ty jesteś podatnikiem, a Ty masz tylko imię i nazwisko.
    Brakuje (zazwyczaj, bo ja miałem) tylko numeru NIP na fakturze.

    > czy taka faktura stanowi podstawę do wpisania KUP w KPiR?
    >
    > czy taka faktura stanowi podstawę do wpisania VAT naliczonego
    > w rejestrze VAT-owskim i odliczenia go na deklaracji VAT7?

    Jeśli masz NIP na fakturze to jak najbardziej.

  • 7. Data: 2005-02-05 23:42:45
    Od: a...@v...pl

    > A jaką to wzmiankę miałaby zwierać?

    ja mam pieczątkę a tam jest
    oznaczenie (nazwa) działalności imię i nazwisko
    np: SKLEP KOMPUTEROWY Jan Kowalski
    np. Piekarnia "Chlebek" Zofia Malinowska
    np. AGENT UBEZPIECZENIOWY Sebastian Andryszczak

    to jednak brzmi inaczej niż samo imię i nazwisko.
    dlatego chciałem się upewnić.

    > Ty jesteś podatnikiem, a Ty masz tylko imię i nazwisko.

    TYLKO? mam także OZNACZENIE czyli NAZWĘ dla działalności...

    > Brakuje (zazwyczaj, bo ja miałem) tylko numeru NIP na fakturze.

    oczywiście, z punktu widzenia podatkowego osoba prywatna
    i osoba prowadząca działalność gosp.
    to ta sama osoba i ma ten sam NIP

    pozdr
    Sebastian

  • 8. Data: 2005-02-06 08:13:50
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 5 lut o godzinie 13:14, na pl.soc.prawo.podatki, Sebastian
    napisał(a):

    > Nie mogę przepisać umowy o telefon na działalność....

    przepisać nie - ale możesz zrobić cesję.

    > bo zabiorą mi darmowe weekendy, a ja codziennie wieczorem długo i namiętnie
    > rozmawiam z moją dziewczyną.

    Skoro darmowe weekendy są tylko dla odbiorców indywidualnych - to nic
    dziwnego że nie otrzymasz takiego pakietu jako klient biznesowy.

    > A skoro nie chcę rezygnować z darmowych weekendów, nie mogę odliczać sobie
    > kosztów neostrady od podatku PIT.

    No to jest więc Twój wybór a nie nieżyczliwość operatora.

    > o ile mi wiadomo, żaden przepis prawny nie zabrania instalowania
    > neostrady na działalność gospodarczą na nr zarejestrowanym na osobę prywatną.

    trzeba było przeczytać regulamin przed podpisaniem umowy o świadczenie
    usługi neostrady. nie ma przeciwwskazań ze strony operatora by właściciel
    numeru telefonicznego wyraził zgodę na instalacje neo dla osoby trzeciej -
    musi tylko wyrazić swoja wolę na piśmie. Dlaczego ni wyraziłeś zgody że
    jako Sebastian XXX wyrażasz zgodę by firma "YYY Sebastian XXX" użytkowała
    neostradę?

    > jest to tylko i wyłacznie nieżyczliwość TP SA która nie dba o klientów,
    > złośliwie narażając ich na niedogodności podatkowe.

    Bzdura - najlepiej zwalić winę na każdego byle tylko nie widzieć braków w
    swojej informacji.

    BTW: czy gdyby w klasie biznesowej były darmowe weekendy to bys zrobił
    cesje na firmę? i dzwoniłbyś na koszt reszty podatników do swojej
    dziewczyny i wliczał te pierdoły w KUP?
    Czy też odliczałbyś w oparciu o biling rozmowy li tylko wykonane w celach
    DG?

    heheheh - nic tylko życie na koszt całego grona podatników i państwa...

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 9. Data: 2005-02-06 09:41:34
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik <a...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > np. Piekarnia "Chlebek" Zofia Malinowska
    > np. AGENT UBEZPIECZENIOWY Sebastian Andryszczak
    >
    > to jednak brzmi inaczej niż samo imię i nazwisko.

    Nie miałeś obowiązku takiej pieczątki sobie robić, ona i tak o niczym nie
    decyduje.
    AGENT UBEZPIECZENIOWY nie jest podatnikiem jest nim Sebastian Andryszczak.

    > dlatego chciałem się upewnić.

    > TYLKO? mam także OZNACZENIE czyli NAZWĘ dla działalności...

    Wolno mieć.
    Podatnika to nie zmienia, dopóki spółki nie założysz.

  • 10. Data: 2005-02-06 10:03:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik a...@o...pl ...

    > czy taka faktura stanowi podstawę do wpisania KUP w KPiR?

    wydaje mi sie ze spokojnie mozesz

    > czy taka faktura stanowi podstawę do wpisania VAT naliczonego
    > w rejestrze VAT-owskim i odliczenia go na deklaracji VAT7?

    hmm, chyba jeszcze nie ma VATu na internet dla nieprowadzacych???

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")