  • 1. Data: 2002-07-30 13:18:08
    Temat: odebranie środka trwałego przez bank
    Od: "sphinx" <j...@p...onet.pl>

    Nastepny problem na szczęście nie mój lecz sąsiadki obok
    samochód ciężarowy na firmę kupiony za kredyt ok. 2 late temu wprowadzony do
    środków trwałych i był zwrócony za niego podatek vat - co dzieje się w
    przypadku gdy bank odbiera samochód z powodu nie płacenia rat
    dzieki wszystkim z góry za odpowiedź
    --
    pozdrawiam
    Jarek [sphinx]

  • 2. Data: 2002-07-30 19:58:47
    Temat: Re: odebranie środka trwałego przez bank
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sphinx" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > środków trwałych i był zwrócony za niego podatek vat - co dzieje się w
    > przypadku gdy bank odbiera samochód z powodu nie płacenia rat
    ---

    Co się dzieje? - ponosi się konsekwencje. To przykre co mówię - ale
    niestety.
    Vat trzeba zwrócić, wykazać przychód, (koszty) - ale - w momencie dokonania
    rozliczeń przez bank.
    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2002-07-31 07:12:55
    Od: "Pookio" <p...@p...onet.pl>

    > dokonania

    Ale czy cały VAT, czy procent od tego, co 'zostało'?

    Pookio

  • 4. Data: 2002-07-31 07:46:56
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

> [...]
    > niestety.
    > Vat trzeba zwrócić, wykazać przychód, (koszty) - ale - w momencie

    Tak sie zastanawiam, czy aby odebranie samochodu przez bank za nie placenie
    rat jest czynnoscią
    podlegająca podatkowi vat ?

    Czy jest to :
    art.2 ust.3p 3a - wydanie towarów, lub swiadczenie usług w zamian za
    wierzytelnosci ?

    chyba nie - ale...?

    art.2 ust.3p 3b ; -wydanie towarów, lub swiadczenie uslug w miejsce
    swiadczenia pienieznego ?

    chyba nie - bo to odnosi sie raczej do sytuacji gdy placicmy towarem za
    towar

  • 5. Data: 2002-07-31 07:58:38
    Od: "sphinx" <j...@p...onet.pl>

    Dzieki za odpowiedź

    --
    pozdrawiam
    Jarek [sphinx]

  • 6. Data: 2002-07-31 19:27:23
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mich" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > swiadczenia pienieznego ?
    >
    > chyba nie - bo to odnosi sie raczej do sytuacji gdy placicmy towarem za

    Rozważania są o'k, ale - zważ, iż samochód stanowił zabezpieczenie
    udzielonego kredytu. Rozliczenie VAT (i nie tylko) nastąpi w momencie kiedy
    bank sprzeda samochód. Dodatkowo - czy było to przewłaszczenie, kto był
    właścicielem samochodu, etc. temat bardzo szeroki, więc nie chcę zanudzać
    omawianiem poszczególnych sytuacji. Poza tym - chcąc to zrobić, misiałbym
    mieć jeszcze szereg informacji. dotyczących samochodu, kredytu, etc.

    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2002-08-01 07:29:23
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

> [...]
    > omawianiem poszczególnych sytuacji. Poza tym - chcąc to zrobić, misiałbym
    > mieć jeszcze szereg informacji. dotyczących samochodu, kredytu, etc.

    Moje wątpliwosci odnosnie rozliczania (czytaj : zwracania do US) vat dotyczą
    sytuacji, gdy bank zabiera samochod i jednoczesnie zwalnia kredytobiorce z
    dlugu. Kredytobiorca moze nawet nie wiedziec, co sie potem dzieje z
    samochodem, czy bank go sprzedał czy jakos inaczej wykorzystał. Jego umowa z
    bankiem skonczyla sie w momencie przewlaszczenia samochodu. Czy jest tu
    czynnosc podlegajaca vat ?
    Gdy bank zajmuje samochod i potem go sprzedaje jako swojego rodzaju
    posrednik, nastepuje oczywiscie rozliczenie jak dla zwyklej sprzedazy srodka
    trwalego.

    Ale, przyznaje racje, nie ma sensu rozwazac szczegółowo nieznanej nam blizej
    sytuacji.

    pozdrowienia

  • 8. Data: 2002-08-01 08:30:09
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > dlugu. Kredytobiorca moze nawet nie wiedziec, co sie potem dzieje z
    > samochodem, czy bank go sprzedał czy jakos inaczej wykorzystał.

    Kredytobiorca będzie wiedział. MUSI wiedzieć. Poza tym - zależy od
    konkretnej sytuacji: kto jest właścicielem samochodu. Kiedyś była taka
    praktyka, iż aby nie obciążać kredytobiorcy dodatkowymi kosztami, bank
    stosował przewłaszczenie i był (powinien) wpis do dowodu rejestracyjnego
    następujący: właściciel - 51% (kredytobiorca), bank - współwłaściciel - 49%.
    Pozwalało to na naliczanie amortyzacji, etc. Teraz - to zależy od banku i
    wiarygodności kredytobiorcy, jaką formę zabezpieczenia udzielonego kredytu
    ustanowi. Aby stwierdzić jednoznacznie - (w tym przypadku) należałoby poznać
    całość dokumentacji.

    Jego umowa z
    > bankiem skonczyla sie w momencie przewlaszczenia samochodu. Czy jest tu
    > czynnosc podlegajaca vat ?

    ????????? Umowa nie skończyła się w momencie przewłaszczenia?! Umowa
    zakończy się po dokokonaniu rozliczenia z bankiem.

    > Gdy bank zajmuje samochod i potem go sprzedaje jako swojego rodzaju
    > posrednik, nastepuje oczywiscie rozliczenie jak dla zwyklej sprzedazy
    srodka
    > trwalego.

    Bank nie występuje tu w roli pośrednika.

    Z pozdrowieniami