  • 1. Data: 2003-10-31 13:08:24
    Temat: odliczalam vat od benzyny co robic?
    Od: "Megi" <b...@a...pl>

    sluchajcie odliczalam vat od benzyny.
    samochod nie jest ciezarowy.
    kontola skarbowa jeszcze u mnie nie byla.
    co robic? samemu sie przyznac?
    czy czekac az przyjda i dolicza odsetki?
    a skoro sie przyznac to jak?

    z gory dzieks
    Megi

  • 2. Data: 2003-10-31 13:26:36
    Temat: Re: odliczalam vat od benzyny co robic?
    Od: "TH" <i...@t...com.pl>

    Lepiej zrób korektę deklaracji VAT, a nie czekaj na kontrolę. Bo jak przyjdą
    o zapłacisz karę
    TH

  • 3. Data: 2003-10-31 13:38:01
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Megi napisał:
> [...]
    > kontola skarbowa jeszcze u mnie nie byla.
    > co robic? samemu sie przyznac?
    > czy czekac az przyjda i dolicza odsetki?

    Korygować. Każdą deklarację miesięczna (albo kwartalną) osobno.
    Nie czekac na kontrole, bo oprócz bezprawnie odliczonego VATu i odsetek
    dołożą 30% sankcji a i odsetki ciąge rosną.

    Do każdej deklaracji wyjasnienie (np. "korekta została spowodowana
    nienależnym odliczeniem VAT od zakupów paliwa przeznaczonego do
    samochodu osobowego").
    Pamietać aby NAJPIERW zapłacic zaległości z odsetkami a potem złożyć
    korekty - ewentualnie zrobic to w tym samym dniu. W korekcie piszemy że
    "powstałą zalewgłośc w raz z odsetkami uregulowałam dnia ... na konto
    urzędu skarbowego w ...".
    I dopisac czynny żal (miałam gdzies ładna formułke, jak znajde to
    podeslę chyba ze ktos ma pod reką?).

    Mozna tez siedziec i przeczekać, mając nadzieję że nikt nas nigdy za ten
    okres nie skontroluje.
    Ale to nie na moje nerwy...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-10-31 14:56:08
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl>

    > I dopisac czynny żal (miałam gdzies ładna formułke, jak znajde to
    > podeslę chyba ze ktos ma pod reką?).

    Temat jest poruszany wielokrotnie więc dam co mam:

    WYJAŚNIENIE
    Dot. korekty deklaracji ............. za miesiąc ............. r.
    Na podstawie art. 16 KKS niniejszym składam korektę deklaracji ............
    za miesiąc .......r. Korekta została spowodowana
    nienależnym odliczeniem VAT od zakupów paliwa przeznaczonego do samochodu
    osobowego. (prosto i sensownie ujęte przez Maddy)

    Zobowiązanie wynikające ze złożonej korekty zobowiązuję się pokryć wraz z
    należnymi odsetkami.

    Za powstałe utrudnienia przepraszam.

    Z poważaniem

    - Mam nadzieję że jak najmniej osób będzie musiało z tego korzystać, ale
    znając przejrzystość i logiczność polskich przepisów chyba jednak będzie się
    przydawało.

    Pozdrawiam - Łukasz

  • 5. Data: 2003-10-31 15:04:40
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Łukasz Kaliński wrote:

    > Zobowiązanie wynikające ze złożonej korekty zobowiązuję się pokryć
    > wraz z należnymi odsetkami.

    Tak jak pisała Maddy: powinno być raczej .... pokryłem wraz z odsetkami.

  • 6. Data: 2003-10-31 16:06:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 Oct 2003, Łukasz Kaliński wrote:

> [...]
    >+ Dot. korekty deklaracji ............. za miesiąc ............. r.
    >+ Na podstawie art. 16 KKS niniejszym składam korektę deklaracji ............

    Zeznaję że z czystego lenistwa nie chce mi się kazać googlowi
    szukać, ale jestem przekonany że w zakresie 'uzasadnienia'
    kiedyś coś zapodawano z Ordynacji, na jakieś 95% da się
    coś znaleźć pod autorem "Wiola", na moje oko pewnie to:
    ++++++
    Art. 81. Skorygowanie deklaracji następuje przez złożenie korygującej
    deklaracji wraz z dołączonym pisemnym uzasadnieniem przyczyn korekty.
    ------

    KKS to chyba do "czynnego żalu" a to jakoś mało mi pasuje
    na "wyjaśnienie", bo będzie "uzasadnienie" i "wyjaśnienie" ?
    Czynny żal JakNaMójGust powinien powoływać się na nieukaranie
    z okazji złożenia deklaracji !

    Jak rozumiałem, to (nawet na jednym "papierze") powinny to
    być dwa wydzielone dokumenty, może da się ująć określając
    "jednocześnie w oparciu o art. XXX [nie sprawdzałem :)] KKS
    proszę o odstąpienie od wymierzenia kary", z zastrzeżeniem
    jak niżej:
    [...]
    >+ Zobowiązanie wynikające ze złożonej korekty zobowiązuję się pokryć

    ...czynny żal chroni tylko jeśli *już* "szkody Skarbu zostały
    naprawione" :), co jak widzę wszyscy podkreślają (i słusznie).

    wKF:
    Jednocześnie grupowicz składa wniosek od odstąpienia od oburzania
    się że wszyscy siedzą cicho, a jak w końcu ktoś coś napisze
    to się czepiają :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (któren korektę z wyjaśnieniem już w tym roku składał, ale
    bez czynnego żalu bo własny budżet uszczuplił)