  • 1. Data: 2005-04-21 19:44:48
    Temat: odliczenia od dochodu w prywatnej firmie
    Od: "Artur B" <l...@p...gazeta.pl>

    Mam pytanie czy do kosztow dzialalnosci mojej firmy moge zaliczyc zakup
    roweru?
    Powiedzm\y ze nie mam samochodu i do pracy jezdze rowerem.Z tego co mowi moj
    urzad skarbowy, wszystko zalezy od interpretacji urzednika.Czy to prawda ?
    Jaka jest wykladnia prawna i gdzie moge ja znalezc?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-04-22 08:08:18
    Temat: Re: odliczenia od dochodu w prywatnej firmie
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Thu, 21 Apr 2005 21:44:48 +0200, Artur B napisał(a):

> [...]
    > urzad skarbowy, wszystko zalezy od interpretacji urzednika.Czy to prawda ?
    > Jaka jest wykladnia prawna i gdzie moge ja znalezc?

    Jezeli uzasadnisz że służy osiąganiu przychodów to możesz.
    Wykładnia jest jedna - kosztem jest wszystko co służy osiąganiu przychodów,
    za wyjątkiem rzeczy wymienionych w art. 23 Ustawy o pdof

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2005-04-22 14:02:46
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl>

    In article <m6smaurrgzn4.ih1o7xieegtz$.dlg@40tude.net>,
    Mieczysław <m...@o...pl> wrote:

    > Jezeli uzasadnisz że służy osiąganiu przychodów to możesz.
    > Wykładnia jest jedna - kosztem jest wszystko co służy osiąganiu przychodów,
    > za wyjątkiem rzeczy wymienionych w art. 23 Ustawy o pdof

    A nie bezpieczniej zrobić ten rower środkiem trwałym? OIDP w tym
    przypadku wystarczy wykorzystywanie w DG.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 4. Data: 2005-04-22 14:57:59
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2005 16:02:46 +0200, Jarek Spirydowicz napisał(a):

    > A nie bezpieczniej zrobić ten rower środkiem trwałym? OIDP w tym
    > przypadku wystarczy wykorzystywanie w DG.

    Środek trwały MZ też musi służyć osiąganiu przychodów.
    Ale przecież w przypadku roweru nie jest trudne uzasadnienie - jeżdżę na
    rowerze do klientów :)

    --
    Mieczysław
    ----

  • 5. Data: 2005-04-22 17:03:24
    Od: "Artur B" <l...@p...gazeta.pl>

    a co to jest OIDP i DG , bo nie jestem zbyt biegly w temacie

  • 6. Data: 2005-04-22 17:23:54
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2005 19:03:24 +0200, Artur B napisał(a):

    > a co to jest OIDP i DG , bo nie jestem zbyt biegly w temacie

    przede wszystkim pisz pod cytatem i tnij zbędne cytaty.

    OIDP - o ile dobrze pamiętam;
    DG - działalnośc gospodarcza

    --
    Mieczysław
    ----

  • 7. Data: 2005-04-22 18:06:55
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl>

    In article <i...@4...net>,
    Mieczysław <m...@o...pl> wrote:

    > Środek trwały MZ też musi służyć osiąganiu przychodów.
    > Ale przecież w przypadku roweru nie jest trudne uzasadnienie - jeżdżę na
    > rowerze do klientów :)

    Z UPDOF, art. 22a - wykorzystywany na potrzeby związane z prowadzoną
    działalnością gospodarczą albo oddany w najem, dzierżawę, umowę z art
    23a p. 1 (leasing? - nie chce mi się grzebać, bo nieistotne).