  • Data: 2004-11-26 09:59:09
    Temat: Re: odliczenie kosztów dojazdu do pracy.
    Od: Bogna <b...@U...neo.USUN.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 1. Co muszę zrobić aby rozliczenie roczne uwzględniało moje dojazdy do
    > pracy, czy muszę to zgłosic pracodawcy, jeżeli tak to w jakiej formie
    > (pisemnie?).
    Nie musisz infirmowac o tym pracodawcy. Wystarczy, że wydatki na dojazd
    do zakładu pracy lub zakładów pracy środkami transportu autobusowego,
    kolejowego, promowego lub komunikacji miejskiej, bedziesz miał
    udokumentowane imiennymi biletami okresowymi i na podstawie nich
    określisz swoje koszty uzyskania przychodu, ktore ujmiesz w deklarascji
    rocznej. Jesli byłyby one nizsze od kosztów określonych przez
    ministerstwo dla osób dojezdzających do pracy poza miejscem
    zamieszkania mozesz odjac pkwote przewidziana w ustawie i nie musisz
    tego dokumentowac (no poza faktycznym zamieszakaniem w innej miejscowosci)

    > 2. Jak wygląda sprawa gdy podejmuje/rezygnuje z pracy poza moim miejscem
    > zamieszkania w połowie miesiąca, czy wtedy ryczałt jest liczony jako np.
    > część miesiąca np. 15/31 miesiaca czy może niepełnych miesiecy sie wogóle
    > nie odlicza?

    tej kwestii nie udalo mi sie jednoznacznie rozstrzygnac niestety.
    Uzyskałam informacje, ze licze taki niepelny miesiac jako caly przy
    kosztach, ale informacja ta wymaga weryfikacji .... (moze ktos z
    grupowiczow nam podpowie :))

    > 3. Czy korzystanie w danym miesiącu z urlopu wypoczynkowego wplywa na
    > wielkość liczonego ryczałtu za ten miesiąc?

    nie wplywa

    Pozdrawiam
    Bogna