    From: "Pawel R" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: odliczenie vat przed rejestracja VAT?
    Date: Tue, 18 Jan 2005 19:34:38 +0100

    > noo, juz tak ;-)
    >
    > jeszcze mam jedno pytanie uscislajace
    > utrata zwolnienia w moim przypadku to jest 1 luty??
    > czyli na 1 lutego musze sporz. spis i przedstawic go do 14 lutego
    > naczelnikowi US??
    >
    > dzieki i pozdr

    Witam!
    Obowiazkowo jesli chce sie otrzymac mozliwosc odliczenia podatku VAT od
    towaru zakupionego przed zgloszeniem na Vat to termin 14 dni za zlozenie Wn
    zgodnie z art.113 ust 1-7. Tam jest wszystko napisane.
    Termin 14 dni jest nieodwolalny - sporzadza sie spis z natury na dzien
    wejscia w VAT tzn. np.01.02.05r. i wylicza sie Vat na jednostke towaru z
    wyszczegolnieniem stawek podatku VAT. Oczywiscie nie wlicza sie towaru
    zakupionego na rachunki.
    B.Wazne jest równiez to aby ilosc i nazwa wpisanego towaru oraz cena
    jednostkowa i stawka VAT zgadzaly sie z fakturami.
    A najwazniejsze jest to, ze US przyjdzie na kontrole jesli taki wniosek
    zlozysz i jesli cos im sie nie bedzie zgadzalo to "nici" z odliczenia.
    Podstawa odliczenia jest oczywiscie decyzja US. Sprawe znam z wlasnego
    doswiadczenia, a wiec sorry, ze sie tak rozpisuje, ale jesli juz czlowiek
    sie narobi to choc rzetelnie, ze by oddali.
    Oczywiscie mozna nie robic tego remanentu i wtedy nie ma odliczenia.