  • Data: 2008-02-26 10:15:14
    Temat: Re: odliczenie za internet w PIT-37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 26 Feb 2008, jureq wrote:

    > Dnia Mon, 25 Feb 2008 17:41:05 -0600, witek napisał(a):
    [...do Liwiusza...]

> [...]

    Wypadnie się zastanowić, jakie skutki to za sobą teoretycznie może
    pociągnąć :)

    > Kiedyś też uważałem, że jest to depozyt. Obecnie coraz bardziej przekonuję
    > się do tego co napisał wcześniej Liwiusz. To jest najbardziej klasyczne
    > zlecenie. Do spełnienia warunków depozytu z Kodeksu Cywilnego brakuje
    > jednego decydującego elementu: obowiązku zwrotu.

    Jeszcze trzeba się zastanowić, czy na zasadzie "umowy podlegającej
    zasadom zlecenia". Czy zapłata jest "czynnością prawną"?
    IMO, przyjmując opis, jednocześnie trzeba się zgodzić, że *przed*
    zapłatą konieczna będzie ... czynność prawna :) w postaci uzyskania
    zgody wierzyciela (telekomu) na przelew długu!
    Skoro umowa jest w postaci pisemnej, to IMO US ma pełne prawo
    argumentować, że o skuteczności zapłaty decyduje w tym przypadku
    zaakceptowanie przelewu długu (art.519), więc pismo prosimy...

    I na deser wróci pytanie: czy dokonywanie zleceń na rzecz osób trzecich
    jeśli te osoby są jednocześnie osobami bliskimi można wyłączyć spod
    prowadzenia DG, prawa bankowego i podobnych regulacji?

    pzdr, Gotfryd