  • 1. Data: 2005-09-30 09:33:47
    Temat: opłata za fakture prywatna karta kredytowa pomocy!
    Od: tomek<t...@i...pl>

    pracownik otrzymuje w gotowce zaliczke na paliwo do samochodu firmowego.
    Na stacji zaplacil jednak prywatna karta kredytowa.
    Jak z tego wybrnac ?
    jak urzad moze to zinterpretowac ?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-09-30 10:27:31
    Od: "W.R." <email_beztego@beztego_ratymirski.net>

    tomek napisał(a):
    > pracownik otrzymuje w gotowce zaliczke na paliwo do samochodu firmowego.
    > Na stacji zaplacil jednak prywatna karta kredytowa.
    > Jak z tego wybrnac ?
    > jak urzad moze to zinterpretowac ?

    Nie panikuj. Pewnie wogóle nie zinterpretuje, bo kwota mała i wątpię
    szczerze, żeby chciało im się szperać w wyciągach dochodząc, czy karta
    była firmowa. U mnie w firmie taka sytuacja jest nagminna (jak
    pracownikowi nie chce się lecieć do bankomatu a potrzebuje gotówki), US
    był na kontroli i nawet o to nie pytali.
    Poza tym, jeśli prowadzisz w firmie "kasę" to powinieneś mieć KW dla
    pracownika na kwotę zaliczki - nigdzie nie jest powiedziane, że
    pracownik musi płacić tą samą fizycznie gotówką, którą dostał od pracodawcy.

    --
    Wojciech Ratymirski

  • 3. Data: 2005-09-30 10:28:49
    Od: "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl>

    Użytkownik "tomek" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    > pracownik otrzymuje w gotowce zaliczke na paliwo do samochodu firmowego.
    > Na stacji zaplacil jednak prywatna karta kredytowa.
    > Jak z tego wybrnac ?
    > jak urzad moze to zinterpretowac ?

    na fakturze zwykle jest tylko dopisek "zaplacono karta"
    wiec rownie dobrze mozna bylo zaplacic firmowa karta.
    jak pracowalem w jednej z firm, to na porzadku dziennym bylo placenie swoja
    karta a pozniej rozliczanie sie z ksiegowoscia,
    US nigdy se nie przyczepil

    p.

  • 4. Data: 2005-09-30 10:53:45
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik tomek napisał:
    > pracownik otrzymuje w gotowce zaliczke na paliwo do samochodu firmowego.
    > Na stacji zaplacil jednak prywatna karta kredytowa.
    > Jak z tego wybrnac ?
    > jak urzad moze to zinterpretowac ?

    W jednej z firm, z którą mam do czynienia jest tak notorycznie.

    Wszystkie faktury za koszty eksploatacji samochodu prezes płaci prywatną
    kartą kredytową; są one potem księgowane 4xx/234, a raz na miesiąc saldo
    konta 234 jest przelewane z banku na prywatne konto prezesa i księgowane
    234/130.
    Kontrola z dochodowego niedawno była i poszła. Nawet się o to nie zapytali.

    pzdr

    Tomek

    Tak niesamowity CZAT... >>> http://link.interia.pl/f18ba

  • 5. Data: 2005-09-30 13:38:09
    Od: tomek<t...@i...pl>

    troche spanikowałem bo to wyglada tak jakby pracownik kredytowal
    firme ze swojej kasy .. a firma nie uzywa kart kredytowych do tankowania.
    te oszolomy z urzedu moga sie przywalic do wszystkiego...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2005-09-30 14:05:40
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    tomek wrote:

    > oszolomy z urzedu

    to tez czlowieki ;) z kazdym mozna rozmawiac na dwa spozoby (a
    przynajmniej probowac). Mozna od razu warczec na siebie i wtedy nic nie
    jest latwe. Mozna na luzie - wtedy wszystko idzie latwiej.

    --
    Ruchomy Zamek Hauru (Hauru no ugoku shiro) ..... http://tiny.pl/qlnw
    ________________

  • 7. Data: 2005-09-30 17:07:13
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    pit. <petero2@o2_spam_.pl> wrote:
    > na fakturze zwykle jest tylko dopisek "zaplacono karta"
    > wiec rownie dobrze mozna bylo zaplacic firmowa karta.

    No tak, ale na firmowym wyciągu bankowym - tylko jest KW. Z firmy wyszła
    gotówka, a zapłacono kartą.

    Jak dla mnie wytłumaczenie powinno brzmieć: pracownik wziął gotówkę, wpłacił
    do banku, zapłacił kartą. Taka kolejność operacji jest jak najbardziej
    dozwolona.

    Ciekawe, czy mógł (teoretycznie oczywiście) nie wpłacając do banku zapłacić
    kartą - czy to musi być 'ten sam' pieniądz, czy też może być inny składnik
    aktywów pracownika ;)

    P.

  • 8. Data: 2005-09-30 17:42:04
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Paszczak napisał:

    > No tak, ale na firmowym wyciągu bankowym - tylko jest KW. Z firmy wyszła
    > gotówka, a zapłacono kartą.

    i co z tego?przeciez wzial zaliczke, i te zaliczke rozlicza, co za
    roznica, skad on to zaplacil?

    > Jak dla mnie wytłumaczenie powinno brzmieć: pracownik wziął gotówkę, wpłacił
    > do banku, zapłacił kartą. Taka kolejność operacji jest jak najbardziej
    > dozwolona.

    jak dla mnie jest to bez znaczenia, skoro faktura jest oplacona,
    zaliczka rozliczona, nie ma kredytowamia firmy, wiec nie ma problemu

    > Ciekawe, czy mógł (teoretycznie oczywiście) nie wpłacając do banku zapłacić
    > kartą - czy to musi być 'ten sam' pieniądz, czy też może być inny składnik
    > aktywów pracownika ;)

    a to maja byc rozwazania akdemickie, czy z jakas praktyka zwiazane? bo
    interesujaco byc;>

  • 9. Data: 2005-10-01 15:31:25
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    u mnie w firmie nie ma z tym zadnego problemu, intersuje ich tylko czy
    faktura ma napis "zapłacono".