  • 1. Data: 2005-09-30 10:24:59
    Temat: osoba współpracująca i urlop macierzyński
    Od: "Ewa" <c...@o...pl>

    Witajcie

    Mam następujące pytanie na które szukam odpowiedzi:
    moja żona urodziła synka w sierpniu tego roku, maluch niestety urodził się
    za wcześnie i aktualnie nadal jest w szpitalu (nie jest wiadomy termin
    opuszczenia tej instytucji). Aby moja żona miała jakieś zajęcie i nie
    myślała o Małym (jest 100km od nas) "zmusiłem" ją do pracy i oczywiście
    zarejestrowałem jako osobę współpracującą. Księgowa dzisiaj zapytała mnie
    czy żona po odebraniu Synka ze szpitala będzie "szła" na urlop macierzyński.

    Czy może starać się o takowy? Jakie warunki musi spełniać? Czy jest on
    płatny, a jeśli tak to kto go płaci?

    Za wszystkie informacje bardzo dziękuję
    Jarek