  • 1. Data: 2004-12-29 11:14:23
    Temat: Re: opłata za potwierdzenie rejestracji VAT-5
    Od: "Black Peter" <b...@p...wytnij.pl>

    > Rejestracja VATmana jest ważna z zapłatą opłaty rejestracyjnej. Bez
    > tego ty nie miałeś prawa odliczenia VAT naliczonego, a twoi
    > kontrahenci do odliczenia VATu z faktur, które Ty im wystawiłeś.
    >
    > Magdi

    Wlasnie dostalem info od pracownika (znajomego) z Urzedu Skarbowego.
    Nie ma problemu ze nie zaplacilem tych 152 zl za "Potwierdzenie
    zarejestrowania podmiotu jako podatnika VAT - VAT-5 ".
    Niestety nalezy niezwlocznie to zaplacic i wtedy dostane VAT-5 jako
    potwierdzenie.

    Do rejestracji wymagane jest zlozenie VAT-R (to oczywiscie zrobilem),
    natomiast oplata jest za wydanie potwierdzenia ze sie jest VAT-owcem. W moim
    rozumieniu za wydanie papierka a nie za dokonczenie procedury rejestracji.

    Wplaca sie w Urzedzie Miejskim na konto Wydzialu Finansowego. Z
    potwierdzeniem wplaty nalezy udac sie do US.

    Pisze to wszystko aby kolejni "mlodzi przedsiebiorcy", szukajacy informacji
    w sieci nie szukali tak dlugo jak ja i nie przezywali koszmaru.

    pozdrawiam
    Black Peter

  • 2. Data: 2004-12-29 11:29:42
    Od: "Black Peter" <b...@p...wytnij.pl>

    Jeszcze ciekawa lekturka co do oplaty:
    http://www.pit.pl/pages/i/267.php

    Czyli za pierwsze potwierdzenie nalezy zaplacic 152 zł a za kolejne na
    wniosek 11zł.

    Ciekaw jestem czy ktos z was znalazl w przepisach ze jest obowiazkowe
    wydanie takiego zaswiadczenia (odebrania) i co sie z tym wiaze zaplaty tych
    152zł. Ja tylko znalazlem ze obowiazkiem jest zgloszenie VAT-R.

    pozdrawiam
    Black Peter

  • 3. Data: 2004-12-29 11:49:20
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > wydanie takiego zaswiadczenia (odebrania) i co sie z tym wiaze zaplaty tych
    > 152zł. Ja tylko znalazlem ze obowiazkiem jest zgloszenie VAT-R.

    Powiem tak
    Przekroczony obrót 45700zł - należałoby się zarejestrować a nawet trzeba -
    pojechałem do US z informacją że przekroczyłem że jestem nowicjusze w sprawach
    VAT-u i proszę o pomoc. Pomogli mi. Po pierwsze udać się do UMiG - opłacić
    152 zł za rejestrację i pobiegłem i opłaciłem dalej należało wypełnić
    formularz VAT-R i wypełniłem. Zaniosłem mój wypełniony formularz VAT-R i pani
    z US poprosiła o dowód wpłaty na opłatę rejestracyjną - 152zł - okazałem i
    mogłem się cieszyć że jestem czynnym podatnikiem podatku VAT.
    Data złożenia deklaracji - 22 marca 2004r. - za tydzień przychodzi do mnie
    list polecony z informacją że jestem podatnikiem podatku VAT od dnia 22 marca
    czyli od momentu złożenia deklaracji VAT-R.
    pzdr jas

  • 4. Data: 2004-12-29 12:03:38
    Od: "Arek P." <a...@i...szczecin.wytnij_to.pl>

    jas wrote:
> [...]
    > list polecony z informacją że jestem podatnikiem podatku VAT od dnia 22 marca
    > czyli od momentu złożenia deklaracji VAT-R.

    Mialem podobnie - roznica w tym, ze od samego poczatku skladalem VAT-R.
    Rowniez podczas skladania dokumentow poproszono o potwierdzenie
    uiszczenia oplaty wiec sadze, ze bez oplaty nie zostalby przyjety VAT-R.

    Polecony przyszedl mi po dwoch tygodniach - nawet nie wiedzialem, ze cos
    wysylaja ;-) i mialem niezlego cyka jak zobaczylem koperte z US.

    --
    Arek

  • 5. Data: 2004-12-29 13:11:00
    Od: "Black Peter" <b...@p...wytnij.pl>

    Arek P. wrote:
> [...]
    > VAT-R. Rowniez podczas skladania dokumentow poproszono o potwierdzenie
    > uiszczenia oplaty wiec sadze, ze bez oplaty nie zostalby przyjety

    Ja skladalem NIP-1 razem ze zgloszeniem dzialalnosci w UM i nie wiem teraz
    czy rowniez wtedy czy pozniej VAT-R. Ale bylem wzywany do US w celu korekty
    w NIP-1 (drobne bledy), kobieta miala wszystkie moje papiery, NIP-1, VAT-R,
    wpis do EDG, REGON, kazala tylko pokazac akt wlasnosci lokalu i to wszystko.
    Nie upominala sie wtedy o oplate.

    pozdrawiam
    Black Peter

  • 6. Data: 2004-12-29 13:29:00
    Od: "Arek P." <a...@i...szczecin.wytnij_to.pl>

    Black Peter wrote:
> [...]
    > wpis do EDG, REGON, kazala tylko pokazac akt wlasnosci lokalu i to wszystko.

    Czyli dali ciala w UM - nie zazadali okazania dowodu wplaty. Zawsze masz
    jakis punkt zaczepienia w razie koniecznosci wytlumaczenia sie - tak mysle.

    Ja skladalem papiery osobno mimo tego, ze wiedzialem o mozliwosci
    zlozenia w jednym miejscu. Zgrywalem niedoinformowanego aby przekonac
    sie na ile kompetentni sa urzednicy. Wyszlo, ze kompetentni moze i sa
    ale za to bardzo leniwi - nikt w UM nie powiedzial mi, ze moge wszystko
    zostawic u nich mimo, ze pytalem 'co i jak jeszcze musze zrobic'.

    --
    Arek

  • 7. Data: 2004-12-29 22:51:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Dec 2004, Arek P. wrote:
    [...]
    > + Polecony przyszedl mi po dwoch tygodniach - nawet nie wiedzialem, ze cos
    > + wysylaja ;-) i mialem niezlego cyka jak zobaczylem koperte z US.

    ...no to jeszcze jeden cię (kiedyś ;)) czeka: po otwarciu koperty
    czytasz: "...zarzut w oparciu o artykuł XY Kodeksu Karnego Skarbowego...",
    łapiesz KKS i sprawdzasz ile lat za ten artykuł dają :)

    Cóż, człowiek nie jest nieomylny :> (a ja w "papierze" podałem złą
    datę :>!)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)