  • 1. Data: 2004-12-29 11:06:31
    Temat: VAT 10 000 - jeszcze raz
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Chodzi o kwotye 45700 oraz o kwote 43800

    Podobno jezeli przekroczylem kwote 43800, ale nie przekroczylem kwoty 45700
    od 01-01-2005 wchodze w VAT. Nie wiem na ile to jest prawdziwa informacja,
    ale co Wy o tym sadzicie?
    Takie stanowisko jest kilku urzedow skarbowych w Warszawie.

    Adam

  • 2. Data: 2004-12-29 11:11:39
    Temat: Re: VAT 10 000 - jeszcze raz
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > ale co Wy o tym sadzicie?
    > Takie stanowisko jest kilku urzedow skarbowych w Warszawie.

    Pisałem już wcześniej - nie musisz się przejmować dopóki nie przekroczysz
    kwoty 45700zł w 2004r. Jeżeli przekroczyłeś 43800zł w tym roku to też nie
    staniesz się podatnikiem podatku VAT - chyba żę sam będziesz chciał i
    zarejestrujesz się jako taki podatnik. Jeżeli twój przychód wykazywany w PIT 5
    (PRZYCHÓD) rubryka 19 na stronie 1 wyniesie 45699zł - przychód uzyskany od
    początku roku 2004 to nie musisz się rejestrować bo zabrakło ci złotówki i nie
    stajesz się podatnikiem VAT-u. Kwota 43800zł ustalona jest na rok 2005 i w
    tymże roku tj. 2005 po przekroczeniu kwoty 43800zł stałbyś się podatnikiem
    podatku VAT. ALE TERAZ MAMY 2004R I OBOWIĄZUJE CIĘ KWOTA 45700ZŁ.
    pzdr jas

  • 3. Data: 2004-12-30 02:58:04
    Od: a...@p...onet.pl (Bikini)

> [...]
    > ale co Wy o tym sadzicie?
    > Takie stanowisko jest kilku urzedow skarbowych w Warszawie.

    Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. VAT

    Art. 113. 1. Zwalnia się od podatku podatników, u których wartość sprzedaży
    opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w
    poprzednim roku podatkowym kwoty wyrażonej w złotych odpowiadającej równowartości 10
    000 euro.
    10 tys. euro, na pierwszy roboczy dzień października 2004 r. w zaokrągleniu do 100
    zł = 43 800 zł
    Jeśli sprzedaż > 43 800 [ w 2004 r. ] ==> utracisz prawo do zwolnienia
    z dniem 1 stycznia 2005 r

    W_Bagehot ):(

  • 4. Data: 2004-12-30 11:29:23
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    > Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. VAT
    >
    > Art. 113. 1. Zwalnia się od podatku podatników, u których wartoœć sprzedaży
    opodatkowanej nie przekroczyła łšcznie w
    > poprzednim roku podatkowym kwoty wyrażonej w złotych odpowiadajšcej
    równowartoœci 10 000 euro.
    > 10 tys. euro,    na pierwszy roboczy dzień paŸdziernika 2004 r. w
    zaokršgleniu do 100 zł  = 43 800 zł
    > Jeœli      sprzedaż  >  43 800   [ w 2004 r. ]    ==>  utracisz  prawo do
    zwolnienia z dniem 1 stycznia 2005 r

    > W_Bagehot   ):(

    tragedia z tragikomedią - istne bzdury i nierozumienie przepisów - błędna
    interpretacja - takie jest moje zdanie
    pzdr jas

  • 5. Data: 2004-12-30 12:00:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Dec 2004, Bikini wrote:

    >+ > Chodzi o kwotye 45700 oraz o kwote 43800
    [...]
> [...]
    >+ ...
    >+ 10 tys. euro, na pierwszy roboczy dzień października 2004 r. w zaokrągleniu do

    Moment.
    Ale nie jest tak że owo 10 kEU dotyczy limitu określonego dla DANEGO roku
    na podstawie wartości z roku (również) POPRZEDNIEGO ?
    Czyli dla roku 2004 limit *dla roku 2004* wynikający z października
    *roku poprzedniego* (czyli 2004) ??

    >+ ==> utracisz prawo do zwolnienia z dniem 1 stycznia 2005 r

    ...hm...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2004-12-30 15:07:18
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > na podstawie wartości z roku (również) POPRZEDNIEGO ?
    > Czyli dla roku 2004 limit *dla roku 2004* wynikający z października

    wydaje mi sie że w biednym nawiasie powinien pojawić się rok 2003 chyba że mi
    się tylko wydaje?:) (czyli 2003):)
    pzdr jas

  • 7. Data: 2004-12-30 23:46:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Dec 2004, jas wrote:
    [...]
    >+ wydaje mi sie

    ...oczywiście dobrze ci się wydaje :)
    Chyba zaciemniłem już zupełnie... :[ ! - ale może wszyscy zauważą :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-01-02 22:03:35
    Od: "nnowy" <n...@g...pl>

    Totalna bzdura!
    Chociażby z tego względu, że rozporządzenie określające kwotę 10000EUR w
    wysokości 43800zł weszło w życie dnia 1 STYCZNIA 2005.
    Do 31 grudnia 2004 roku obowiązywało poprzednie rozporządzenie z kwotą
    45700zł.

    Więc jeśli do 31 grudnia 2004 roku nie przekroczyłeś kwoty 45700zł, to nie
    tracisz zwolnienia, bo do tego dnia obowiązywało poprzednie
    rozporządzenie...
    nic dodać, nic ująć
    podobno nasze prawo nie działa w tył.... prawda?

    pozdr
    nnowy