  • 1. Data: 2004-12-29 09:55:04
    Temat: PROSZE O POMOC I RADĘ
    Od: tomi<t...@w...pl>

    Witam

    Proszę o radę.
    Sprzedaję na aukcjach programy i otrzymałem emaila
    od Donosiciela Skarbowego iż powienienem mieć działalnosć
    gospodarczą zarejestrowaną do tego typu rzeczy ponieważ sprzedaję
    dużo *niby (sprzedaje za przeszło 2000 mies.)

    Zaczałem to robić na własne cele w domu aby dorobić się jakiś
    pieniędzy w wolnym czasie.
    Wszystkim operuję na aukcjach.
    Niewiem co teraz robić bo pierwszy raz się z czymś takim spotykam.
    Mnóstwo ludzi tak sprzedaje na aukcjach i pierwszy raz się z czymś
    takim spotykam

    PROSZĘ O RADĘ CO ROBIĆ

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-12-29 10:08:11
    Temat: Re: PROSZE O POMOC I RADĘ
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    tomi napisał(a):
    > Witam
    >
    > Proszę o radę.

    Zastrzeżenienie: nie doradzam, wyrażam moją własną opinię
    Po radę idzie się do doradcy i płaci zywa gotówką ;-)

    Tytaj sobie po prosty dyskutujemy.

> [...]
    > gospodarczą zarejestrowaną do tego typu rzeczy ponieważ sprzedaję
    > dużo *niby (sprzedaje za przeszło 2000 mies.)

    Co to znaczy "sprzedaje programy"?
    Twoje? Sprzedajesz osobom fizycznym, nie przedsiębiorcom? To jest w 100%
    działalnośc gospodarcza.
    Z firmą moglbys jeszcze podpisac umowe o dzieło lub zlecenie.
    Ale generalnie spełniasz wszelkie przeslanki do uznania za
    przedsiębiorcę - produkujesz a potem sprzedajesz temu kto da więcej, nie
    wykonujesz nawet programu na zamówienie, incydentalnie, najpierw
    produkujesz podem szukasz odbiorcy, regularnie i planowo.
    Działalnośc gospodarcza jak w morde.

    > Zaczałem to robić na własne cele w domu aby dorobić się jakiś
    > pieniędzy w wolnym czasie.

    Ja tez żeby obie dorobic zaczełam prowadzic księgi rachunkowe. W domu,
    po godzinach... Kurcze, po co ja podatki płaciłam i jakies ZUSy jak nie
    miałam jeszcze biura, pracowników, komputer był prywatny. ;-)

    A na własne cele to piszesz program i go sam używasz ewentualnie dalej
    rozdajesz za darmo znajomym. Jak piszesz i sprzedajesz to nie jest "na
    wlasne cele".

    > Wszystkim operuję na aukcjach.
    > Niewiem co teraz robić bo pierwszy raz się z czymś takim spotykam.
    > Mnóstwo ludzi tak sprzedaje na aukcjach i pierwszy raz się z czymś
    > takim spotykam

    Mnóstwo ludzi na Allegro podpada pod kodeks karno-skarbowy. Część ma
    pecha, części sie udaje.
    Ty masz pecha.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2004-12-29 11:29:19
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > gospodarczą zarejestrowaną do tego typu rzeczy ponieważ sprzedaję
    > dużo *niby (sprzedaje za przeszło 2000 mies.)

    nie wiem ale nie chce sie nawet domyślać że te programy nie są twojego
    autorstwa tylko kopiowane na płyty i sprzedawane - tu trzeba by sie zastanowić
    i odpowiedzieć na pytanie co to za programy i czy nie zajmujesz się piractwem.
    Możesz tego nawet nie wiedzieć
    Inna sytuacja to taka że masz ogromną bibliotekę programów - które zakupiłeś
    kiedyś na potrzeby własne a teraz chcesz się ich pozbyć bo nie są ci już
    potrzebne - pozbywasz sie - nie płacisz nic - nie ewidencjonujesz nic -
    płacisz tylko prowizję ALLEGRO.

    > Zaczałem to robić na własne cele w domu aby dorobić się jakiś
    > pieniędzy w wolnym czasie.

    Dalej nie wiem czyje to oprogramowanie jest sprzedawane i jakiego rodzaju jest
    ono

    > Wszystkim operuję na aukcjach.
    > Niewiem co teraz robić bo pierwszy raz się z czymś takim spotykam.
    > Mnóstwo ludzi tak sprzedaje na aukcjach i pierwszy raz się z czymś
    > takim spotykam

    Ja w odróżnieniu od ciebie prowadze DG KPiR + VAT - nieraz sprzedawałem na
    allegro i nie będę przecież płacił sa sprzedaną kamerę którą sobie kiedyś
    kupiłem na własne potrzeby ale znudziła mi się to ją sprzedaję. Co jest moje
    to moje - za kamerę zapłaciłem w sklepie oczywiście cena netto + VAT.
    Sprzedałem też parę programów np encyklopedia zwierząt itp które też wcześniej
    kupiłem w sklepie i sprzedałem bo nie były mi potrzebne. gdybyś takie rzeczy
    sprzedawał to nie musisz się przejmować że cię będzie ścigać prawo karne czy
    skarbowe. Co innego gdy kopiujesz albo ściągasz z internetu i bez wiedzy i
    zgody autora programu sprzedajesz to wszystko - to już podlega karze
    pozbawienia wolności - nawet nie jestem w stanie powiedzieć ile. - zależy od
    wartości tych programów

    > PROSZĘ O RADĘ CO ROBIĆ

    napisz czym dokładnie się zajmujesz od A do Z
    pzdr jas

  • 4. Data: 2004-12-29 12:34:13
    Od: tomi<t...@w...pl>

    Nie kupiłem te programy na własnosc i sprzedawałem je na aukcjach
    internetiwych z domu tak aby sobie rpzyrobić troche grosza w wolnycm
    czasie...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-12-29 12:34:59
    Od: tomi<t...@w...pl>

    Wszystko było legal

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-12-29 12:56:34
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    > Nie kupiłem te programy na własnosc i sprzedawałem je na aukcjach
    > internetiwych z domu tak aby sobie rpzyrobić troche grosza w wolnycm
    > czasie...

    Ty mówisz o groszu a wcześniej wspomniałeś o kwocie rzędu 2000zł miesięcznie -
    pisałem o bibliotece którą musiałbyś władać żeby sprzedając to co kiedyś
    kupiłeś zarobić tyle pieniążków ale w skali roku to jest kilkadziesiąt tysięcy
    a przecież wiadomo że tobie będzie ubywać tych programów - nie możesz ich mieć
    w nieskończoność wiele chyba że masz wypalarkę i ona powiela powiela i powiela
    to oprogramowanie. Powiem tak jeżeli masz coś na sumieniu to zamknij interes
    jeszcze przed tym zanim ciebie zamkną - na większą skalę nie opłaca się bo w
    końcu ktoś się zorientuje czym się zajmujesz - jeżeli jest tak jak pisałem
    wcześniej to sprzedaj dalej i nie obawuiaj się niczego - płać tylko prowizję
    ALLEGRO i wysyłaj paczki ale tak naprawdę to tylko ty wiesz czym się zajmujesz.
    pzdr i powodzenia jas

  • 7. Data: 2004-12-29 16:58:27
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > Nie kupiłem te programy na własnosc i sprzedawałem je na aukcjach
    > internetiwych z domu tak aby sobie rpzyrobić troche grosza w wolnycm
    > czasie...

    A mógłbyś spróbować to jeszcze raz napisać po polsku?

    PawełJ

  • 8. Data: 2004-12-29 16:59:29
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > Wszystko było legal
    Oj chyba nie wszystko. Chyba Maddy ma rację, że ty sobie po porstu
    prowadzisz działalność nie płacąc zusów i podatków.
    Więc gdzie tu "legal"

    PawełJ

  • 9. Data: 2004-12-29 22:46:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Dec 2004, jas wrote:
    [...]
    >+ Inna sytuacja to taka że masz ogromną bibliotekę programów - które zakupiłeś
    >+ kiedyś na potrzeby własne a teraz chcesz się ich pozbyć bo nie są ci już
    >+ potrzebne - pozbywasz sie - nie płacisz nic

    ..."mogem siem nie zgodzić" ?? :)
    1. Jeśli ZARABIA na tej sprzedaży - to trzeba rozpatrzeć czy w rachubę
    wchodzi "sprzedaż osobista rzeczy używanych" czy też "sprzedaż
    wartości niematerialnych i prawnych". Tudzież ile czasu upłynęło
    od zakupu do sprzedaży... i później obejrzeć czy się dochodowy
    czasem nie należy
    2. Jeśli sprzedaż przekracza 1000 zł "od sztuki" to należy się jeszcze PCC

    AFAIK :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)