  • 1. Data: 2004-12-29 08:10:55
    Temat: Ubezpieczenie zdrowotne
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Czy osoba zatrudniona na umowę-zlecenie w kwocie 100 zł netto jest w pełni
    ubezpieczona zdrowotnie? Tzn czy te niewielkie kwoty odprowadzone na ten
    cel wystarczą do pełnego ubezpieczenia zdrowotnego? czy też powinna
    samodzielnie dopłacić róźnicę?

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 2. Data: 2004-12-29 09:29:08
    Temat: Re: Ubezpieczenie zdrowotne
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Sebol napisał(a):
> [...]
    > ubezpieczona zdrowotnie? Tzn czy te niewielkie kwoty odprowadzone na ten
    > cel wystarczą do pełnego ubezpieczenia zdrowotnego? czy też powinna

    Róznice czego do czego?
    Bo to zabrzmiało jak o tym wróbelku co ma "jadną nóżkę bardziej" ;-)

    Tak, jestes w pełni ubezpieczony zdrowotnie. Nawet jakby za ciebie żadna
    składka nie szła (zdarza się przy bardzo niskim wynagrodzeniu z umowy o
    prace gdy nie ma zaliczki na podatek) to i tak jestes ubezpieczony, bo
    liczy sie tytuł i złoszenie.

    Oczywiście jezeli masz tez inne tytuły do ubezpieczenia to zdrowotne
    jest taka chlorellą którą się płaci od wszystkiego. ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2004-12-29 19:14:59
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 29 Dec 2004 10:29:08 +0100, Maddy naskrobał(a):

    > Róznice czego do czego?

    do min krajowej

    > Bo to zabrzmiało jak o tym wróbelku co ma "jadną nóżkę bardziej" ;-)

    niestety nie znam

> [...]
    > składka nie szła (zdarza się przy bardzo niskim wynagrodzeniu z umowy o
    > prace gdy nie ma zaliczki na podatek) to i tak jestes ubezpieczony, bo

    Tu nie chodzi o mnie na szczęście ale o moją matkę.
    Jednak dowiedziałem się dziś że podobno może być objęta ubezpieczeniem
    zdrowotnym jeżeli ktoś w rodzinie jest ubezpieczony. Czy to się zgłasza
    pracodawcy i ile się za to dopłaca? I czy ja mogę to zrobić, czy też np
    ojciec który też jest objęty ubezpieczeniem.

  • 4. Data: 2004-12-29 19:37:22
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> wrote in message
> [...]
    > pracodawcy i ile się za to dopłaca? I czy ja mogę to zrobić, czy też np
    > ojciec który też jest objęty ubezpieczeniem.

    moze to zrobić np. ojciec, niech pracodawcy zgłosi dane małżonki i
    pracodawca zgłosi to na specjalnym druku do ZUSu. Nie kosztuje to żadnej
    dodatkowej opłaty, ani ze strony pracodawcy ani ze strony ubezpieczonej
    osoby. Od 1 października br. pracodawca ma to też zgłosić do NFZ, ale nikt
    nie wie jak (jest w dzisiejszej Dobrej Firmie w Rzepie).
    Mama jak będzie chciała pójść do lekarza, to pewnie będą wymagać od niej
    okazania legitymacji ubezpieczeniowej członka rodziny, którą u pracodawcy
    lub w ZUS-ie można wyrobić (jeżeli pracodawca nie jest uprawniony do
    wypłaty zasiłków), a potem systematycznie stemplować.

    Magdi