    From: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: opóźnienie złożenia VAT-7 POMOCY 0 jeszcze raz
    Date: Tue, 15 Jan 2002 19:04:03 +0100

    "Krzysztfo Lipke KaMeL" <k...@p...com> wrote in message
    news:11411276655.20020115173218@polbox.com...
    > Witam,
    >
    > Dzięki wszystkim za odzew, ale nie zrozumieliście mnie.
    >
    > Deklaracja za listopad została złożona po terminie, tzn 28-12-2001.
    > Na tej deklaracji był VAT do odliczenia, zgodnie z rejestrem zakupów.

    Wlasnie zrozumielismy i pisalismy o tym.
    deklaracja nie zlozona w terminie przygotowana "na termin" "nie nadaje sie"
    do zlozenia po terminie, wlasnie ze wzgledu na ow naliczony podatek.

    Wiec jesli juz zostala zlozona, to trzeba zrobic korekte. i zlozyc taka,
    ktora ma prawidlowo wyliczony
    VAT "do zaplaty". Wiec deklaracja tra NA PEWNO jest nieprawidlowa i
    NA PEWNO trzeba ja skorygowac.

    Jesli zrobi to Pan sam, to lepiej.

    > Ponieważ deklaracja nie była złożona w terminie, urząd uważa, że tracimy
    > prawo do odliczenia tego podatku (nie wchodzi tu w grę możliwość
    > przeniesienia na następny miesiąć).

    No wlasnie o to chodzi, ze nie mozna przeniesc VAT z tej deklaracji.

    Pytanie jest, czy mozna zlozyć korekte i NIE WYKAZYWAC
    VAT naliczonego w fakturach, a na nastepny miesiac nie "przenosic" a
    "wykazac" VAT naliczony
    z faktur poprzedniego miesiaca.

    Urzad, a za nim i sady uwazaja, ze odliczenie VAT to PRZYWILEJ podatnika,
    z ktorego moze korzystac, badz nie. Wiec nalezy zapytac, skoro moze badz
    nie,
    to dlaczego nie moze wybrac dogodnego dla siebie terminu, sposrod
    dopuszczonych prawem?

    > Takie praktyki urzędu są powszechne, jednakże obiło mi się o uszy, że w
    > przepisach nie jest to takie oczywiste. Czy może coś wiecie na ten temat ?
    > Z góry dziękuję za pomoc

    Wiem jedno.
    Jesli Pan nie zdecyduje sie na cos do 25 01, to nawet Pan Modzelewski,
    tworca tej ustawy Panu nie pomoze. (Brala to moja znajoma).

    To Pan musi zlozyc korekte i to Pan musi zadecydowac czy probowac naliczyc
    ow VAT,
    czy go "przebolec". Bo "wybulic" (z odsetkami za zwloke do dnia zaplaty) to
    Pan i tak musi,
    wiec radze NAJPIERW go zaplacic, a potem myslec co dalej.

    Tylko prosze pamietac, ze nie jest to "porada prawnika", lecz prywatne
    zdanie "szarego podatnika".

    Pozdrowienai

    Boguslaw