eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiosoba fizyczna bez DG i zatrudnienie pracownika (dosyć pilne) › Re: osoba fizyczna bez DG i zatrudnienie pracownika (dosyć pilne)
    From: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: osoba fizyczna bez DG i zatrudnienie pracownika (dosyć pilne)
    Date: Tue, 16 Dec 2003 00:52:05 -0600

    "Rafał" <r...@p...onet.pl> wrote in message
    news:brm9ju$cfp$1@news.onet.pl...
    > Witam
    >
    > Chciałby zatrudnić osobę do prowadzenia mi domu.
    > Nie prowadzę DG a tą osobę chciałby mieć w domu
    > całkowicie legalnie. Osoba ta pracowała przez kilka
    > lat zawodowo, aktulanie bezrobotna i chyba (nie jestem pewien)
    > jest też nie zarejestrowana w urzędzie pracy.
    >
    > W związku z tym mam pytania:
    > -jakie obowiązki, formalności i koszty będą na mnie ciążyć?
    >
    > -jak mozliwie płacić najmniej finansów na ZUS? :
    >
    > -czy to że płacę pracownikowi to wpływa na wysokość moich
    > dochodów a co za tym idzie też podatków?

> [...]
    Już to kiedyś przerabiałem. W praktyce zawsze kończyło się "to się nie da".
    Jeżeli rzeczywiście chcesz tą osobę mieć u siebie na etat przez dłuższy czas
    i płacić za nią ZUS.
    To umów się z nią na wyższą kwotę, (dla ciebie to będzie wszystko jedno), a
    ona niech założy działalność gospodarczą i z tego na rękę sama niech zapłaci
    ZUS. W sumie dla ciebie finansowo wyjdzie na to samo, a jest znacznie
    prościej.