  • 1. Data: 2003-01-08 11:33:29
    Temat: oswiadcznie o prowadzeniu KPiR - nowe przepisy
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    Witam

    Jesli gdzies bylo to z gory przepraszam ale szukalem :)

    Czy to prawda (jak to ktos ladnie napisal - powiedziala mi to "smutna" pani
    w urzedzie) ze od tego roku przepisy sie zmienily i jesli prowadzilem DG na
    KPiR to nie musze skladac ponownie zaswiadczenia z Nowym Rokiem ze dalje
    prowadze DG na KPiR ? (wczesniej trzeba bylo chyba do 20 Stycznia zlozyc)

    AndY

  • 2. Data: 2003-01-08 11:53:30
    Temat: Re: oswiadcznie o prowadzeniu KPiR - nowe przepisy
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "AndY" <a...@w...pl> napisał w wiadomości:

> [...]
    > prowadze DG na KPiR ? (wczesniej trzeba bylo chyba do 20 Stycznia zlozyc)

    Dzisiaj dzwoniłem do US i pani ładnie wyjaśniła, że jeśli forma
    opodatkowania i fakt prowadzenia KPiR pozostał bez zmian w stosunku do roku
    poprzedniego to nie trzeba składac żadnych oświadczeń itp

    Pozdrowienia
    Serwiz

  • 3. Data: 2003-01-08 12:29:28
    Od: "Dariusz Domagała" <n...@n...com.pl>

    Użytkownik "Serwiz" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    roku
    > poprzedniego to nie trzeba składac żadnych oświadczeń itp

    Ale trzeba zlozyc ze 'zaprowadzilo' sie ksiazke przychodow i rozchodow, tak
    wiec na jedno wychodzi.

    Darek

  • 4. Data: 2003-01-08 12:33:58
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dariusz Domagała" <i...@n...com.pl> napisał w wiadomości
    :

    > Ale trzeba zlozyc ze 'zaprowadzilo' sie ksiazke przychodow i rozchodow,
    tak
    > wiec na jedno wychodzi.
    >
    > Darek

    No właśnie o to chodzi że nie. Jeśli w roku poprzednim prowadziło się KPiR
    to w tym roku nie składa się żadnej makulatury do US. Informacja pochodzi z
    mojego oddziału US ale nie wiem jakich innych niereformowalnych ludzi mozna
    spotkać w innych oddziałach.

    Serwiz

  • 5. Data: 2003-01-08 13:13:06
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

> [...]
    > Informacja pochodzi z mojego oddziału US ale nie wiem jakich innych
    > niereformowalnych ludzi mozna spotkać w innych oddziałach.

    ja to samo uszłyszłem w US że jeśli jest ta sama forma to nie trzeba nic
    składacć

    galis

  • 6. Data: 2003-01-08 14:21:00
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > to w tym roku nie składa się żadnej makulatury do US. Informacja pochodzi
    > mojego oddziału US ale nie wiem jakich innych niereformowalnych ludzi

    Ja bym się zastanawiał jakie są przepisy, a nie reformowalni czy
    niereformowalni urzędnicy. Uwierz mi, tłumaczenie, "bo mi pani z Urzędu
    Skarbowego tak powiedziała" nic nie da - będzie płacz i zgrzytanie zębów. W
    dostępnych mi wersjach rozporządzenia w sprawie KPiR cały czas jest par. 10:
    ------------
    § 10. 1. Podatnicy, o których mowa w § 2 ust. 1, są obowiązani zawiadomić w
    formie pisemnej urząd skarbowy właściwy według miejsca zamieszkania
    podatnika o prowadzeniu księgi w terminie do 20 stycznia roku podatkowego, w
    którym będą opłacali podatek dochodowy na ogólnych zasadach. Podatnicy, u
    których obowiązek prowadzenia księgi powstaje w ciągu roku, powinni złożyć
    zawiadomienie w terminie siedmiu dni od dnia założenia księgi.
    ------------
    Jest to tekst ze strony MF:
    http://www.mofnet.gov.pl/podatki/fizycznych_7.shtml

    Podobnie jest w Rzepie i gdzie indziej. Jeśli ktoś ma linka do nowszej
    wersji rozporzadzenia, będę wdzięczny.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 7. Data: 2003-01-08 14:53:04
    Od: "Miki" <m...@f...icn.pl>

    Użytkownik "Galis" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ja to samo uszłyszłem w US że jeśli jest ta sama forma to nie trzeba nic
    > składacć
    A u mnie trzeba zawiadomić o KPiR

    Mirek

  • 8. Data: 2003-01-08 15:19:12
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Jest to tekst ze strony MF:
    > http://www.mofnet.gov.pl/podatki/fizycznych_7.shtml
    >
    > Podobnie jest w Rzepie i gdzie indziej. Jeśli ktoś ma linka do nowszej
    > wersji rozporzadzenia, będę wdzięczny.

    Bo to są pewnie stare teksty bez ostatniej nowelizacji (Dz.U.219 p.1837):

    "§ 10. 1. Podatnicy są obowiązani założyć księgę, a w razie obowiązku
    prowadzenia ewidencji sprzedaży, o której mowa w § 8 ust. 1 pkt 2 - również
    tę ewidencję, na dzień 1 stycznia roku podatkowego lub na dzień rozpoczęcia
    działalności w ciągu roku podatkowego.

    2. Podatnicy, którzy rozpoczynają prowadzenie działalności gospodarczej albo
    w poprzednim roku podatkowym korzystali ze zryczałtowanego opodatkowania
    podatkiem dochodowym lub prowadzili księgi rachunkowe, są obowiązani
    zawiadomić w formie pisemnej urząd skarbowy właściwy według miejsca
    zamieszkania podatnika o prowadzeniu księgi w terminie 20 dni od dnia jej
    założenia.

    3. Jeżeli działalność jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób
    fizycznych,
    spółki jawnej osób fizycznych lub spółki partnerskiej, zawiadomienie, o
    którym
    mowa w ust. 2, składają wszyscy wspólnicy w urzędzie skarbowym właściwym
    według miejsca zamieszkania każdego z nich."

    Całość jest na www.abc.com.pl

    pozd.Pix

  • 9. Data: 2003-01-08 15:25:16
    Od: "oporek2" <o...@p...onet.pl>

    BaLab wrote:
> [...]
    > http://www.mofnet.gov.pl/podatki/fizycznych_7.shtml
    >
    > Podobnie jest w Rzepie i gdzie indziej. Jeśli ktoś ma linka do nowszej

    żródło
    http://www.abc.com.pl/ wczoraj ściągnięte a dzisiaj sieć mi pada i .....
    dokładnie nie wiem :(
    Ale mam całe na dysku :)

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW
    z dnia 17 grudnia 2002 r.
    zmieniające rozporządzenie w sprawie prowadzenia podatkowej księgi
    przychodów i rozchodów.
    (Dz. U. Nr 219, poz. 1837)

    4) § 10 otrzymuje brzmienie:

  • 10. Data: 2003-01-08 15:26:02
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Bo to są pewnie stare teksty bez ostatniej nowelizacji (Dz.U.219 p.1837):

    Dzięki.

    Pozdrawiam,
    BaLab