  • 1. Data: 2003-01-08 10:03:31
    Temat: organizowanie ferii- co trzeba spełnia
    Od: "Przyklejka" <p...@w...pl>

    Witam
    Mój znajomy chce zająć się organizacją ferii zimowych i kolonii.
    Prosił mnie , abym was grupowicze spytała,
    - czy jest to tego potrzebna jakaś koncesja?
    - jakie warunki trzeba spełniać aby zorganizować kolonie , ferie?
    - jakie trzeba mieć zabezpieczenia jako organizator - np. jakies
    pieniądze na koncie, czy tylko ubezpieczenie czestników?
    Jak to wszystko wygląda od strony prawnej?

    Pozdrawiam i z góry dzieki za pomoc
    Kasia

  • 2. Data: 2003-01-08 10:20:19
    Temat: Re: organizowanie ferii- co trzeba spełnia
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Przyklejka" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Mój znajomy chce zająć się organizacją ferii zimowych i kolonii.
    > Prosił mnie , abym was grupowicze spytała,
    > - czy jest to tego potrzebna jakaś koncesja?
    [...]
    Kiedys, kilka lat temu, zasiegalem dla kogos informacji na ten temat w
    miejscowym urzedzie wojewodzkim w wydziale turystyki - nawet otrzymalem
    wydrukowane stosowne informacje i formularze. Sprobuj tez tego sposobu.
    WSm

  • 3. Data: 2003-01-10 08:41:13
    Od: Kocki <a...@a...pl>

    Użytkownik Przyklejka napisał:
> [...]
    > pieniądze na koncie, czy tylko ubezpieczenie czestników?
    > Jak to wszystko wygląda od strony prawnej?

    Koncesji chyba zadnych nie trzeba. To samo z finansami. Nie ma na razie
    przymusu posiadania zabezpieczen itp. natomiast w swietle wielu wpadek
    firm turystycznych, raczej nie ryzykowalbym zostania Twoim klientem,
    chyba ze znalbym Cie osobiscie i mialbym do Ciebie sporo zaufania.
    Co do innych potrzeb... lakale, sanedpidy, badania sanepidowskie
    pracownikow, no i oczywiscie uprawnienia pracownikow do pracy z dziecmi
    (wyksztalcenie pedagogiczne, kursy kolonijne itp). Nie wiem jak to jest
    z szefem, czy musi miec jakies uprawnienia, czy nie, w kazdym razie
    mozna zaliczyc sobie cos takiego jak kurs kadry kierowniczej kolonii.
    Aha... zalatwiajac placowke dla dzieci trzeba to chyba dograc jeszcze z
    wladzami pedagogicznymi, ale nie wiem czy w miejscu dzialania firmy, czy
    w miejscu placowki wypoczynku - nie pamietam. Jesli to jest nad woda,
    powinien byc ratownik, poza tym jakies powiadomienia w placowkach
    medycznych, strazy pozarnej, plicji - chyba nie trzeba. Ostatnie obozy
    robilem ladnych kilka lat temu wiec conieco moglo mi umknac, lub pewne
    drobiazgi mogly sie pozmieniac, ale ogolnie chcac to wszystko dobrze
    dograc - jest sporo roboty.

    Kocki