  • 11. Data: 2006-10-28 11:48:39
    Temat: Re: pensja pracownikow... kiedy powinna byc naliczana i wyplacana?
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Baton" <k...@N...fm> napisał w wiadomości
    news:ehvfse$dt8$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Z punktu widzenia ksiegowego: wyplata 10 lutego (za przeprazowany
    > styczen) jest dla firmy kosztem miesiaca stycznia czy lutego?
    Podobnie
    > z zusem (do 15-ego)...

    Lutego, miesiąca w którym została wypłacona. Zus dopiero marca -> gdyż
    wtedy pensje styczniowe będą uwzględnione w deklaracji za miesiąc
    luty -> czyli wysłane i wpłacone na konto zusu do 15-tego marca. /nie
    jestem pewna, czy zus płacony w części przez pracownika nie będzie
    kosztem lutego/.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 12. Data: 2006-10-28 12:35:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Baton,

    Saturday, October 28, 2006, 1:42:11 PM, you wrote:

    > Z punktu widzenia ksiegowego: wyplata 10 lutego (za przeprazowany styczen)
    > jest dla firmy kosztem miesiaca stycznia czy lutego? Podobnie z zusem (do
    > 15-ego)...

    Stycznia, oczywiście.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2006-10-28 14:21:15
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Stycznia, oczywiście.

    BINGO !!!!

    no proszę;-)) po raz kolejny;-) mówiłam, że trzeba wiedzieć nie tylko
    kogo sie pytać, ale jeszcze o co?;-)))

  • 14. Data: 2006-10-28 15:19:23
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Podobnie
    > Stycznia, oczywiście.

    Chodzi oczywiście o koszt podatkowy, więc styczeń nie wchodzi tu do
    rachuby nawet :P

  • 15. Data: 2006-10-28 18:57:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Nikiel,

    Saturday, October 28, 2006, 5:19:23 PM, you wrote:

    [...]

    > Chodzi oczywiście o koszt podatkowy, więc styczeń nie wchodzi tu do
    > rachuby nawet :P

    Mylisz się. Wszystko zależy od sposobu naliczania kosztów. W mojej
    firmie będa to koszty stycznia. W DG osoby fizycznej, przy metodzie
    kasowej jest gorzej.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2006-10-28 19:07:29
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

> [...]
    > Mylisz się. Wszystko zależy od sposobu naliczania kosztów. W mojej
    > firmie będa to koszty stycznia. W DG osoby fizycznej, przy metodzie

    Oj.. od 2005 roku się zmieniło... ;) Wynagrodzenia kosztem podatkowym są
    dopiero w momencie wypłacenia.

  • 17. Data: 2006-10-28 19:15:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Nikiel,

    Saturday, October 28, 2006, 9:07:29 PM, you wrote:

    > Oj.. od 2005 roku się zmieniło... ;) Wynagrodzenia kosztem podatkowym są
    > dopiero w momencie wypłacenia.

    Mowa o kosztach _dla_ _firmy_, z punktu widzenia _księgowego_. Nie o
    kosztach uzyskania przychodu z punktu widzenia podatkowego.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2006-10-28 19:16:41
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Oj.. od 2005 roku się zmieniło... ;) Wynagrodzenia kosztem podatkowym

    > dopiero w momencie wypłacenia.

    Uściślając http://www.grupa-logo.pl/pytania.php?id=16

    czyli, wynagrodzenie za styczeń wypłacone 10 lutego
    - sa kosztem podatkowym lutego w kwocie brutto (czyli łącznie ze
    skladkami zusu i podatkami, które będą odprowadzone dopiero na konto
    zus/us dopiero w marcu)
    - zus dokładany do tego przez pracodawcę, wpłacony dopiero do 15-tego
    marca - jest kosztem marca dopiero ->czyli wtedy kiedy był faktycznie
    wpłacony.

  • 19. Data: 2006-10-28 19:22:42
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    > Mowa o kosztach _dla_ _firmy_, z punktu widzenia _księgowego_. Nie o
    > kosztach uzyskania przychodu z punktu widzenia podatkowego.

    No fakt... nieporozumienie zaszło ;)
    Początkowe pytanie było o księgowe, potem ja potwierdziłam że mi
    chodziło o podatkowe. Przepraszam za pomyłkę, jeżeli o księgowe to
    oczywiście masz rację :]

  • 20. Data: 2006-10-28 20:15:20
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Mylisz się. Wszystko zależy od sposobu naliczania kosztów. W mojej

    A założysz się że nie?
    Nie wiem czy od roku czy od dwóch już nie.