  • Data: 2002-04-12 20:51:21
    Temat: Re: pewnie bylo - sorry - ale ododatkowanie lokat
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 12 Apr 2002, jacek wrote:

    >+ > Dzien zalozenia lokaty nie ma znaczenia.
    >+ > Wazna jest data ostatniego (a nie pierwszego) ruchu na lokacie.
    >+ > I bez znajomosci tego nie mozna niczego powiedziec.
    >+
    >+ posluchaj mnie Pete --- ktos zalozyl lokate w 2000 roku na 4 lata z
    >+ kapiatlizacja roczna odsetek , czy sie z tym zgodzisz ze zadne dopisane
    >+ odsetki nie beda opodatkowane , w zadnym z 4 lat ,tak to jest , to samo

    Otóż to jest sprawa sporna. Praktyka pokaże :]

    >+ dotyczy obligacji 4-letnich i 2 letnich , czyli ci co zalozyli takie lokaty
    >+ przez 4 lub 2 lata nie beda opodatkowani , proponuje zapytac w biurze
    >+ maklerskim , jestem przekonany ze mam racje , a jesli nie mam , to znaczy
    >+ ze ja zostalem wprowadzony w blad

    Żeby było po kolei:
    1. Niektóre "nie biorące obelkowania pod uwagę" stare umowy
    były formułowane tak, że po upływie terminu lokata SIĘ KOŃCZY
    i zostaje WZNOWIONA. W tym momencie IMHO nie ma pytań:
    po pierszym cyklu całość odsetek podlega podatkowi
    2. Niektóre lokaty składają odsetki do sumy lokaty; jest
    sprawą sporną czy dopisanie odsetek zostanie uznane jako
    zmiana lokaty; zdania specjalistów były różne i pewnie
    dopiero wyroki sądowe wyjąsnią "co autor napisał"
    (a nie "miał na myśli" !)
    3. Typowe lokaty a-B obejmują przelew odsetek na rachunek;
    te NA PEWNO są a-B :) (tyle że procent od składania jest
    już opodatkowany)

    Nie mając treści umowy w ręku nie można nawet próbować
    dopasować jej do ww. punktów !! (szczególnie 1. - którego
    najwyraźniej NIE bierzesz pod uwagę).

    Pozdrowienia, Gotfryd