  • 1. Data: 2003-04-23 21:42:59
    Temat: pismo do US o stawkę Vat
    Od: "thomasson op pl" <t...@o...pl>

    Witam,

    Czy ktoś wie, gdzie znaleźć wzory pism do US w sprawie interpretacji
    przepisów. Chodzi o zapytanie w trybie art. 14a ustawy ordynacja podatkowa.
    Wiem, że dołącza się znaczek skarbowy i że pisemko kieruje się do swojego
    US.

    To czego nie wiem, to układ pisma z zapytaniem o zastosowanie stawki VAT
    (trzeba podać własną propozycję) i jak ma wyglądać opis stanu faktycznego
    (co ma zawierać). Być może ktoś dysponuje takim wzorem w wordzie lub pdf lub
    innym odczytywalnym.

    Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi.

    Thomasson

  • 2. Data: 2003-04-24 23:02:03
    Temat: Re: pismo do US o stawkę Vat
    Od: "kurdebalans" <k...@h...pl>

    Użytkownik "thomasson op pl" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (co ma zawierać). Być może ktoś dysponuje takim wzorem w wordzie lub pdf

    Takowego wzoru nie ma.
    Znaczek opłaty skarbowej za 5 zł.
    Podatnik jest zobowiązany do wyczerpującego przedstawienia stanu faktycznego
    oraz własnego stanowiska w sprawie z podaniem właściwych przepisow prawa
    podatkowego
    na które podatnik się powołuje , np:
    Jaka jest stawka podatku VAT od prowadzonej sprzedaży?
    "Prowadzimy sprzedaż promocyjną wydawnictwa w ktorym znajdują się próbki
    wyrobow
    naszych reklamodawców (kosmetyki, tkaniny itp) jaką stawką podatku VAT i czy
    razem
    czy osobno należy opodatkowć........ Naszym zdaniem stawką 7% albowiem
    załącznik
    jest integralną częścią wydawnictwa jak stanowi art x ust.x pkt x ustawy o
    VAT....."

    Należy dołączyć stosowne inne dokumenty (receptury, umowy, PKWiU). US ma
    prawo
    wzywać, przesłuchiwać, żadać wyjaśnień i takie inne.... Odpowiedź wraz z
    podstawą
    prawną otrzymuje się w ciągu miesiąca.
    UWAGA
    Niniejsza interpretacja może być zmieniona (uzupełniona) przez właściwą Izbę
    Skarbową. Jeżeli US i IS fatalnie się pomylą i podatek będzie wyższy niż w
    interpretacji
    to trzeba będzie go zapłacić jednak zgodnie z ordynacją już bez odsetek.
    [kurdebalans]