  • 1. Data: 2008-04-17 07:58:24
    Temat: pit-11 pit-37 błędne koszty uzyskania przychodów z dwóch stosunków pracy
    Od: "robal" <r...@B...op.pl>

    Witam,

    Zatrudnienie na dwie umowy o pracę z dwoma różnymi pracodawcami (jeden z
    nich poza miejscem zamieszkania). Na początku 2007 (luty-marzec) złożone
    oświadczenie o nie naliczaniu ulgi podatkowej w jednym z zakładów pracy.
    Jednocześnie złożone oświadczenie o nie naliczaniu podwyższonych k.u.p. w
    tym samym zakładzie pracy (tak na marginesie - mogę złożyć taki wniosek i
    będzie on prawidłowy dla US?)
    I teraz mam problem. Mam przed sobą oba pit-11. O ile w jednym jest wszystko
    OK, to w drugim (z tego zakładu gdzie składałem oświadczenia) w pozycji
    k.u.p. widnieje jedynie kwota 271,26 (czyli 2 x 135,63 - jakby za 2 miesiące
    2007, czyli tak pi razy drzwi do okresu kiedy złożyłem te oświadczenia)
    Wygląda na to, że pracodawca źle zrozumiał mój wniosek, w którym prosiłem o
    nie naliczanie ulgi podatkowej oraz nie naliczanie podwyższonych k.u.p.
    (sądzę, że zrozumiał aby wcale nie naliczać - swoją drogą czy miał do tego
    prawo? - chyba musi naliczać k.u.p. bez względu na okoliczności i widzimisię
    pracownika?).

    Pytanie: czy mogę w zeznaniu pit-37 uwzględnić prawidłowe k.u.p. - czyli z
    jednego zakładu 1302,00 zł i z tego drugiego w wysokości 1.302,00 zł (czyli
    zgodnie z moim wnioskiem) czy też z drugiego podwyższonych (po prostu mój
    wniosek nie ma racji bytu)? Pomijam fakt, że i tak limit k.u.p. zostanie
    obcięty.
    Czy też muszę wystąpić do pracodawcy o sprostowanie pit-11 za stosowny
    okres?
    Czy też muszę wpisać do pit-37 kwoty zgodne z otrzymanymi pit-11 i jakby nie
    patrzeć dostać po kieszeni ok. 170 zł?

    Co ciekawsze pracowałem u niego do lutego tego roku (2008). W pit-11 za
    okres 1.01-29.02 w pozycji k.u.p. mam zero! (czyli moja teoria o błednym
    zrozumieniu wniosku o nienaliczaniu k.u.p. w ogóle zamiast podwyższonych
    jest prawidłowa).
    Czy pracodawca będzie miał z tego jakieś kłopoty w US w związku z całkowitym
    nie naliczaniem k.u.p.? Nie chciałbym mu robić koło pióra, w końcu
    rozstaliśmy się w zgodzie :)

    pozdrawiam

    --
    Ford|Club|Polska - http://fordclubpolska.org
    "Opony ziomowe to [...]takie, które po założeniu łańcuchów zaczną

  • 2. Data: 2008-04-17 08:11:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    robal wrote:

    > Pytanie: czy mogę w zeznaniu pit-37 uwzględnić prawidłowe k.u.p.

    możesz.

  • 3. Data: 2008-04-17 08:17:26
    Od: "robal" <r...@B...op.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> popełnił(a):

    > możesz.

    A jak to będzie skutkowało u pracodawcy? Może mieć jakieś problemy z tego
    tytułu w US? W sumie przekazywał więcej podatku niż powinien, ale...

  • 4. Data: 2008-04-17 09:11:22
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > (czyli zgodnie z moim wnioskiem) czy też z drugiego podwyższonych (po
    > prostu mój wniosek nie ma racji bytu)? Pomijam fakt, że i tak limit

    Dobrze rozumuję, chcesz jako k.u.p. odliczyć 2604zł (1302+1302)?

  • 5. Data: 2008-04-17 09:18:58
    Od: "robal" <r...@B...op.pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> popełnił(a):

    > Dobrze rozumuję, chcesz jako k.u.p. odliczyć 2604zł (1302+1302)?

    Tak. Czy 2604,00 lub 2929,56 - nieistotne. Bo i tak muszę przyciąć do
    2.441,54.
    Pomimo tego, że wg pitów-11 powinienem odliczyć 1.573,26.
    I stąd właśnie moje wątpliwości czy mogę tak zrobić.

  • 6. Data: 2008-04-17 10:01:14
    Od: <s...@a...pl>

    > Pomimo tego, że wg pitów-11 powinienem odliczyć 1.573,26.
    > I stąd właśnie moje wątpliwości czy mogę tak zrobić.

    Odliczasz wg stanu faktycznego, takiego jaki był. To ty płacisz i rozliczasz
    swój podatek, a nie Twój pracodawca. PIT-11 to tylko informacja ile
    zarobiłes i jakie zaliczki na Twój podatek uiścił pracodawca.

  • 7. Data: 2008-04-17 14:58:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    robal wrote:
> [...]
    > Pomimo tego, że wg pitów-11 powinienem odliczyć 1.573,26.
    > I stąd właśnie moje wątpliwości czy mogę tak zrobić.

    Jeszcze raz. Tak możesz sobie samodzielnie policzyć KUP.
    Na pit-11 jest informacja o faktycznie uwzględnionych KUP, a nie to co
    ci się należy.

  • 8. Data: 2008-04-18 05:41:26
    Od: "robal" <r...@B...op.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> popełnił(a):

    > Jeszcze raz. Tak możesz sobie samodzielnie policzyć KUP.
    > Na pit-11 jest informacja o faktycznie uwzględnionych KUP, a nie to co
    > ci się należy.

    Dzięki piękne.