    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pit-36 ostatnie pytanie :)
    Date: Thu, 1 May 2003 00:58:17 +0200

    On Wed, 30 Apr 2003, berdycz wrote:

    >+ Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał [...]
    [...i Latet i inni...]
    >+ > Nieprawda!
    >+ > Osoba wykonująca DG wogóle nie ma prawa do składania NIP-3!

    Do tego się nie wypowiem - wolę iść spać niż szukać w przepisach ;)
    Nie mam zamiaru podważać możliwości skorzystania z konta
    osobistego (bo niby - czemu by nie ?).
    [...]
    >+ Nigdy na firmowe (bo jakim prawem )

    To inna sprawa: a jakim prawem *nie* ?
    Jeden się upiera że wolno "tylko tak", drugi że "tylko
    inaczej". A co stoi na przeszkodzie żeby oba rozwiązania
    byly poprawne ? Ma ktoś *przepis* w zanadrzu ? (przypomnę
    że opinie o tym co bywa na formularzach mogą naruszać
    ustawę o języku polskim :), więc lepiej się nie powoływać
    że "na formularzu jest" :))
    Mi tam (w koncepcji) w ogóle brakuje możliwości polecenia
    zaliczenia zwrotu na poczet przyszłych podatków. W koncu
    skoro US ma prawo zwrócić pieniądze po 3 miesiącach - to
    dla częsci prowadzących korzystniejsze byłoby zaliczenie
    tych pieniędzy jako zapłaty za najbliższy PIT-5 !

    >+ Niby czemu zwrot podatku chcecie na konto firmowe????

    Jedno - "chcą". Drugie - "mogą". IMO oczywiście :)
    Załóżmy że ktoś ma taki kaprys... Ja tam zwrotu nie dostanę :[,
    ale jakbym miał - to nie widziałbym motywacji do podawania
    USowi mojego n-ru konta osobistego (jak będą chcieli to sami
    znajdą :>).

    >+ Moje zwroty wynikają z wspólnego rozliczania małżonków o dużej rozpiętości
    >+ dochodów.

    No i... ?
    Skoro małżonka akceptuje fakt że ponosi pełną odpowiedzialność
    za twoje ruchy finansowe - to niby skąd sprzeciw wobec zwrotu
    podatku na k-to "DG" ?
    A jakbyście podali *jej* konto (a nie wspólne) - to niby
    US też ma się zastanawiać czy powinien zwrócić ?

    pozdrowienia, Gotfryd