eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkipit-5, kwota wolna od podatku, listopad, grudzien, galimatias.. › Re: pit-5, kwota wolna od podatku, listopad, grudzien, galimatias..
    From: "Rafal..." <r...@i...arpa>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pit-5, kwota wolna od podatku, listopad, grudzien, galimatias..
    Date: Wed, 10 Jan 2007 19:01:52 +0100

    Uzytkownik "d" <u...@n...ludzi> napisal w wiadomosci
    news:eo38vo$nlc$1@news.onet.pl...
    > Witam.
    > Niedawno zalozylem firme. Powoli zaczalem sie rozwijac, ale
    > dzis
    > zauwazylem, ze popelnilem blad(?). W US jak skladalem jakis papier,
    > powiedzili mi, ze pit-5 skladam dopiero jak przekrocze kwote wolna od
    > podatku.

    Mozesz tez zlozyc pit5 z kwota do zaplaty "0". nikt ci nie bronie, ale
    wtedy musisz skladac co miesiac.

    > Do listopada mialem lacznie ok. 2 tys. dochodu, wiec w grudniu nie
    > skladalem pit-5 za listopad.
    > Dzis przeczytalem, ze powinienem sie w grudniu
    > rozliczyc rowniez za grudzien - dodajac ponownie koszty i przychody z
    > listopada. Po dodaniu wychodzi, ze w grudniu kwote wolna od podatku
    > przekroczylem (ok. 3500).

    Gubisz sie jeszcze w tym ;-)
    Za listopad, jesli miales jakis podatek do zaplaty (platny do 20
    grudnia), to powinienes zlozyc pit5 i zaplacic ten podatek w kwocie 2x
    wiekszej niz to wynika z obliczen - to jest zaliczka za listopad plus
    zaliczka z góry za grudzien. Za grudzien _nie_ sklada sie w ogóle
    deklaracji pit5, nawet jesli w grudniu przekroczysz wolna kwote -
    rozliczasz to potem calorocznie w deklaracji rocznej.

    > Czy groza mi jakies konsekwencje w zwiazku z tym, ze nie
    > zlozylem pit w
    > grudniu? Chce jutro zadzwonic do US, ale ta sprawa nie daje mi
    > spokoju.

    Napisz spokojnie odpowiedzi na nastepujace pytania:
    - czy skladales jakis pit5 w w 2006 roku?
    - czy przekroczyles dochód 2789,89zl do 30 listopada?

    --
    Rafal - Tarnów
    rafal.tarnow ( malpa ) gazeta.pl