  • 1. Data: 2007-01-10 17:48:19
    Temat: pit-5, kwota wolna od podatku, listopad, grudzien, galimatias..
    Od: d <u...@n...ludzi>

    Witam.
    Niedawno zalozylem firme. Powoli zaczalem sie rozwijac, ale dzis
    zauwazylem, ze popelnilem blad(?). W US jak skladalem jakis papier,
    powiedzili mi, ze pit-5 skladam dopiero jak przekrocze kwote wolna od
    podatku. Do listopada mialem lacznie ok. 2 tys. dochodu, wiec w grudniu nie
    skladalem pit-5 za listopad. Dzis przeczytalem, ze powinienem sie w grudniu
    rozliczyc rowniez za grudzien - dodajac ponownie koszty i przychody z
    listopada. Po dodaniu wychodzi, ze w grudniu kwote wolna od podatku
    przekroczylem (ok. 3500).
    Czy groza mi jakies konsekwencje w zwiazku z tym, ze nie zlozylem pit w
    grudniu? Chce jutro zadzwonic do US, ale ta sprawa nie daje mi spokoju.

    Pozdrawiam, lekko przygaszony d.

  • 2. Data: 2007-01-10 17:58:18
    Od: "Andrew" <a...@p...pl>

    d wrote:
> [...]
    > powinienem sie w grudniu rozliczyc rowniez za grudzien - dodajac
    > ponownie koszty i przychody z listopada. Po dodaniu wychodzi, ze w

    oj chyba cos zle przeczytales.... miales wplacic zaliczke za listopad w
    podwójnej wysokosci a ze nalezna zaliczke za listopac miales 0 wiec jest ok.
    Andrew

  • 3. Data: 2007-01-10 18:01:52
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Uzytkownik "d" <u...@n...ludzi> napisal w wiadomosci
> [...]
    > zauwazylem, ze popelnilem blad(?). W US jak skladalem jakis papier,
    > powiedzili mi, ze pit-5 skladam dopiero jak przekrocze kwote wolna od

    Mozesz tez zlozyc pit5 z kwota do zaplaty "0". nikt ci nie bronie, ale
    wtedy musisz skladac co miesiac.

> [...]
    > rozliczyc rowniez za grudzien - dodajac ponownie koszty i przychody z
    > listopada. Po dodaniu wychodzi, ze w grudniu kwote wolna od podatku

    Gubisz sie jeszcze w tym ;-)
    Za listopad, jesli miales jakis podatek do zaplaty (platny do 20
    grudnia), to powinienes zlozyc pit5 i zaplacic ten podatek w kwocie 2x
    wiekszej niz to wynika z obliczen - to jest zaliczka za listopad plus
    zaliczka z góry za grudzien. Za grudzien _nie_ sklada sie w ogóle
    deklaracji pit5, nawet jesli w grudniu przekroczysz wolna kwote -
    rozliczasz to potem calorocznie w deklaracji rocznej.

    > Czy groza mi jakies konsekwencje w zwiazku z tym, ze nie
    > zlozylem pit w
    > grudniu? Chce jutro zadzwonic do US, ale ta sprawa nie daje mi
    > spokoju.

    Napisz spokojnie odpowiedzi na nastepujace pytania:
    - czy skladales jakis pit5 w w 2006 roku?
    - czy przekroczyles dochód 2789,89zl do 30 listopada?

    --
    Rafal - Tarnów
    rafal.tarnow ( malpa ) gazeta.pl

  • 4. Data: 2007-01-10 18:02:48
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Uzytkownik "d" <u...@n...ludzi> napisal w wiadomosci

    Wszystko zrobiles okej. Nie musisz skladac deklaracji ani wplacac
    podatku PIT.

    marekz

    marekz