    From: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pit-5 pomocy
    Date: Thu, 15 May 2003 08:51:10 +0200

    Basia lub Damian wrote:

    > w kwietniu rozpoczelam DG i w tym miesiacu pierwszy raz bede skladac
    > PIT-5. Mam problem z jego wypelnieniem :(.
    > I tu kilka pytań:
    > 1) w czesci E1 poz.34-wiem ze wpisuje sie skladki na ubezpieczenie
    > spoleczne narastajaco, ale czy w tym miesiacu wpisuje skladki
    > zaplacone w tym miesiacu za m-c kwiecien, czy tez to miejsce w tym
    > miesiacu zostaje puste??, a moze sumuje z tymi jakie mam zaplacone gdy
    > pracowalam na umowe o prace?

    Wpisujesz zapłacone "W" kwietniu. I nie masz prawa tu wpisywać składek
    z UoP. Czyli na razie nic nie wpiszesz

    > 2) to samo jesli chodzi o zdrowotne?

    Tak samo. Z tym, że składki z UoP i DG zsumują się na PIT rocznym

    > 3) ...

    Nie wiem ;)

    > 4) pracowalam do polowy kwietnia na umowe o prace i mialam naliczona
    > ulge podatkowa(mam dokladna kwote) co teraz jesli na calosc
    > przysluguje jedna ulga, czy mam to gdzies ujac w picie 5?

    Co to za "ulga podatkowa"? Jeśli ci chodzi o tak zwaną "kwotę wolną" to
    w DG masz prawo odliczyć pełną kwotę niezależnie od tego co wcześniej
    odliczono ci z UoP. Ale uwaga: jeśli nadal pracujesz lub będziesz
    pracowała przed końcem roku to musisz zawiadomić zakład pracy żeby nie
    odliczał ci kwoty wolnej od dalszych zarobków

    > 5)jestem osoba fizyczna prowadzaco jednoosobowa DG, czy wypelniam
    > czesc K, jesli tak to co wpisuje w poz.70, czy wpisuje 100%?

    Wypełniasz K. Jeśli chodzi o % to spotkałem dwie szkoły: 100% albo
    zostawiamy puste. Ja wpisuję 100.

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,