  • 1. Data: 2004-02-05 12:42:00
    Temat: poczatkujacy i pierwsza deklaracja DRA
    Od: "Jaco" <j...@p...onet.pl>

    Jestem nowicjuszem a zbliża się termin złożenia deklaracji DRA do Zusu,
    Prowadze 1-os. działalność (od 01.01.2004) (nie zatrudniam pracowników),
    poszukuję jakiegoś przykładu wypełnienia tej deklaracji.
    (bez chorobowego).

    i czy składając deklarację muszę przedstawiać kwitek że przelałem
    składke???.

    Z góry dziękuję za wyrozumiałość.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-02-05 12:54:03
    Temat: Re: poczatkujacy i pierwsza deklaracja DRA
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Jaco wrote:

> [...]
    > (bez chorobowego).
    >
    > i czy składając deklarację muszę przedstawiać kwitek że przelałem

    dobry Czlowieku..

    Jak uchowales sie bez superprogramu "platnik" ?

    A jesli go masz i dokonales zgloszenia,
    sprawdz sobie na www.zus.pl podstawe opodatkowania,
    a ow superprogram sam Ci wszystko wyliczy

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-02-05 12:58:20
    Od: "TH" <i...@t...com.pl>

    Jeśli nie zatrudniasz pracowników tylko płacisz za siebie to poproś kogoś
    żeby Ci zrobił Ty składasz tylko jedną deklarację później tylko wysyłasz
    pieniądze do ZUS tylko się nie spóźniaj z zapłatą.
    TH

  • 4. Data: 2004-02-05 13:11:41
    Od: "Jaco" <j...@p...onet.pl>

    > dobry Czlowieku..
    >
    > Jak uchowales sie bez superprogramu "platnik" ?
    >
    > A jesli go masz i dokonales zgloszenia,
    > sprawdz sobie na www.zus.pl podstawe opodatkowania,
    > a ow superprogram sam Ci wszystko wyliczy

    Skąd ściągnąć płatnika, nie moge go znaleźć na stronie Zusu.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-02-05 13:22:37
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

    > Skąd ściągnąć płatnika, nie moge go znaleźć na stronie Zusu.
    >
    > Pozdrawiam

    Jest, jest, trudno go przeoczyć. Jesli sam Ci nie wyskoczy przed oczy, to
    kliknij "przekaz elektroniczny". Ale to ponad 80MB i ściągnięcie może
    potrwać, o ile Ci się to uda - mnie się się udało.

    Prościej będzie wypełnić pierwszy raz na papierze, odnieść do Zusu i pobrać
    wersję na CD. Wizyta (dwukrotna) do ZUSu i tak Cię nie ominie, bo trzeba
    będzie wypełnić wniosek elektroniczny, wygenerować klucz, itp. idt. - to nie
    jest wcale takie proste, tym bardziej dla nowicjusza.
    Ale w sumie się opłaca, bo potem nie trzeba się tam wcale fatygować.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 6. Data: 2004-02-05 13:40:48
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    modina wrote:

    > Jest, jest, trudno go przeoczyć.

    Ja kiedys pociagnalem z Prokomu.

    A jak zwykle najprostsza dziala metoda

    www.platnik.pl

> [...]
    > potrwać, o ile Ci się to uda - mnie się się udało.
    >
    > Prościej będzie wypełnić pierwszy raz na papierze, odnieść do Zusu i

    Zdecydowanie radze najpierw CD (jesli nie pojdzie z sieci)..

    Jesli ma to dzialac i tak trzeba wpisac dane platnika itd... itp..
    Po co pisac reczine to, co sie SAMO wydrukuje, a papierek pod tytulem
    "deklaracja" rez miec skads trzeba..

    > Wizyta (dwukrotna) do ZUSu i tak Cię nie ominie, bo
    > trzeba będzie wypełnić wniosek elektroniczny, wygenerować klucz, itp. idt.

    Placac za siebie trzeba sie zastanowic, czy warto,
    czy ine lepiej sobie raz na rok (albo rzadziej)
    wyslac poczta do ZUS..

    Pozdrawiam

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-02-05 13:53:42
    Od: "Jaco" <j...@p...onet.pl>

    A nie posiadacie skanu jakiegoś przykładu, bo ciągnie się fatalnie i jak tak
    dalej pojdzie to za tydzień ściągne ten programik.
    Może ktoś by zrobił taki przykładzik DRA i go zeskanował, bo te wszystkie
    podstawy to paranoja.

    Help!!!!!

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-02-05 14:20:12
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Jaco" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dalej pojdzie to za tydzień ściągne ten programik.
    > Może ktoś by zrobił taki przykładzik DRA i go zeskanował, bo te wszystkie

    Wejdź sobie na
    http://www.pity.pl/druki/index.htm

    Pobierz programik druki, zainstaluj i pobierz z sieci DRA...

    Tomek
    ps Jak chcesz to podeślę ci "wzorowo" wypełniony druk ...

  • 9. Data: 2004-02-05 14:32:42
    Od: "Jaco" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Wejdź sobie na
    > http://www.pity.pl/druki/index.htm
    > Pobierz programik druki, zainstaluj i pobierz z sieci DRA...
    thx

    > Tomek
    > ps Jak chcesz to podeślę ci "wzorowo" wypełniony druk ...

    Będe wdzięczny za podesłanie, gdyż zatrzymałem się na polach
    identyfikacyjnych płatnika.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2004-02-05 14:37:54
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Jaco" <j...@p...onet.pl> napisał
    > zatrzymałem się na polach
    > identyfikacyjnych płatnika.

    W te pola musisz wpisać swoje dane zgodne z tymi, jakie podałeś zgłaszając
    się do ZUS (wypełniałeś druk ZFA Zgłoszenie Płatnika Składek).

    Tomek