    From: "jas" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek dochodowy (?)...
    Date: 30 Dec 2004 00:44:50 +0100

    > Witam!
    >
    > Na samym poczatku chcialbym powiedziec iz jestem w tym zupelnie zielony
    > wiec prosilbym abyscie mnie nie besztali odrazu jesli to ntg lub jesli
    > zle zadaje pytanie czy cos w tym stylu - to moj pierwszy post tutaj :-)
    >
    > W tym roku zaczalem moja pierwsza prace - trwala 2 miesiace byla to
    > umowa o dzielo zarobilem niecale 1000zl (pracodawca odprowadzil podatek)
    > i teraz nie wiem jak to jest - kiedy i czy wogole i jakie :| mam zlozyc
    > oswiadczenie o dochodach? Czy moja kwota kwalifikuje sie do skladania
> [...]

    Jeżeli osiągnąłeś dochód tylko z jednego źródła - w twoim przypadku z umowy o
    dzieło - 1000zł złóż we właściwym Urzędzie Skarbowym w swojej miejscowości
    deklarację roczną PIT 37. Mógłbyś nie składać tej deklaracji bo nie
    przekroczyłeś kwoty wolnej na rok 2004 wynosi ona 2789 zł 89 gr. ponieważ nie
    przekroczyłeś nie musisz składać żadnych deklaracji ale ja proponuję abyś
    złożył i to możliwie jak najszybciej - odzyskasz w ten sposób pieniążki które
    zapłacił twój pracodawca na podatek do US.
    pzdr jas