    From: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek dochodowy za pracownika
    Date: Mon, 24 Sep 2007 18:06:54 +0200

    Użytkownik "księgowość mebel-box" <k...@m...pl> napisał w
    wiadomości news:46F3BF9D.9080102@mebel-box.pl...
    > O rany, wszystko pokręciłeś
    > powinno to wyglądać tak:
    > - z kwoty brutta (800 zł) potrącasz NAJPIERW składki ZUS
    > (78,08+28,00+19,60), zostaje Ci 674,32
    > - od tej kwoty liczysz zdrowotne 9% czyli 60,69 (i na razie zostawiasz
    > 'w pamięci')
    > - teraz liczysz podatek według wzoru:
    > (674,32-koszty)*0,19-ulga
    > jeśli oczywiście człowiekowi przysługuje ta ulga- a w przypadku
    > pracownika mozna miesięcznie odliczyć 47,71 zł

    Dodam, że ulgę możesz odliczyć _jedynie_ jak pracownik przed pierwszą
    wypłatą w roku podatkowym przyniesie ci oświadczenie pit-2 (nie musi byc
    to ten wzór, byleby wszystko co trzeba było na tym oświadczeniu). I to
    trzymasz w aktach pracownika, jeżeli czegoś takiego nie masz, to nawet
    jak wiesz, że pracownikowi taka ulga przysługuje, to nie możesz jej
    odliczyć :]

    > od tego odejmujesz 31/36 kwoty zdrowotnego, czyli 52,26
    > to co zostało zaokrąglasz do pełnych złotych
    > czyli liczymy:
    > 674,32-108,50=565,82
    > zaokraglamy do pełnych złotych, czyli mamy 566 zł podstawy
    opodatkowania
    > liczymy podatek
    > 566*19%= 107,54
    > odejmujemy od tego ulgę podatkową 47,71
    > 107,54-47,71=59,83

    No i tu powinno się wrócić do punktu liczenia zdrowotnego, bo zaliczka
    na podatek jest mniejsza niż zdrowotne, więc zdrowotne musimy obniżyć do
    wysokości zaliczki na podatek dochodowy. Przy okazji trzeba informację o
    tym zlożyć do nfz (albo na formularzu drukowanym, albo przez aplikacją
    nfz-sko).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)