  • Data: 2004-06-01 09:48:15
    Temat: Re: podatek katastr(of)alny - GP
    Od: "Adam" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:c9him1$jlh$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie ma powodu by stosowac nowomowe.:)
    > To nie bedzie cena rynkowa tylko cena rzeczoznawcy.
    > Rzeczoznawac ustala swoja cene, a rynek
    > ustala swoja.

    Bzdura. Rzeczoznawca nie ustala ceny, tylko określa wartość na podstawie
    rynku, czyli na podstawie istniejących dotąd transakcji.

    > Oczywiscie widac tu podstawowa wade: rzeczoznawca
    > moze ustalac "cene rynkowa" wg niejasnych, wlasnych
    > algorytmow. Bo, ponoc, tylko ryba nie bierze.

    Przykro mi ale kryteria są jasne: podstawa prawna do każdej wyceny: ustawa o
    gospodarce nieruchomościami, rozp. w sprawie szczegółowych zasad wyceny oraz
    trybu i zasad sporządzania operatu szacunkowego, standardy zawodowe
    rzeczoznawców majątkowych oraz inne przepisy zależnie od celu i przedmiotu
    wyceny.

    > A niby dlaczego placic podatek od nieruchomosci?

    Podaważasz podstawowe reguly.

    > Naprawde, mozna to zrobic i prosciej i taniej.
    > (Oczywiscie mowie o stanie hipotetycznym)
    > dazyc nalezy do maksymalnego uproszczenia,
    > i do maksymalnej obnizki kosztow panstwa.
    > Czy zgadzasz sie z tym postulatem?

    Wiesz z postulatem to ja sie mogę zgodzić. Ale mnie interesują konkretne
    rozwiązania, a nie wypowiedzi, że to jest złe, że wszyscy to złodzieje, że
    trzeba upraszczać procedury itd - zalatuje tutaj leperyzmem. Bardzo łatwo
    jest narzekać, wszyscy to umieją, ale podawać konkretne rozwiązania to już
    jest problem. Mnie nie interesują ogólniki bo to każdy wie jak powinny być,
    mnie interesuje realizacja ich w codziennym życiu z przełożeniem na
    konkretne przepisy.

    > Nie gminy, a podatnik finansujacy gmine.
    > Fajnie by bylo, gdyby podatnik finasowal jak najmniej.

    Bardzo dużo pieniędzy zostanie/ło przeznaczone z funduszu PHARE.

    Adam